Vad göra av hästarna?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad göra av hästarna?

Så rids våra hästar redan nu :angel:. Kanske ska tillägga att jag och sambon inte tävlar på någon elitnivå. Luffsar i skogen, rider kurs då och då och åker på någon enkel och lugn tävling mest för gemenskapens skull.

När jag var yngre så trodde jag att barn = hästlivet är slut. Men nu har alla hästvänner omkring oss hunnit skaffa småbarn och dom har ändå fortsatt med hästarna. Man ser EN skillnad och det är att familjen nu även består av små söta shettisar som barnen tävlar på. Blir lättad när jag ser sådana familjer :D. Kanske barn + hästar ändå funkar??

Jag har inga "luffsar" vänner utan de flesta har varit aktiva med sina sporthästar :) !
Antingen har de lagt av helt och hoppas på att de ska få ungarna intresserade av hästar så kan de "leva genom dem", eller så kör de på precis som vanligt med träningar och tävlingar.
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Jag skulle nog införskaffa en medryttare eller två till varje häst. Beror ju på hur ifta dom kan rida å så där. SEdan för du se över vad du vill ha i kunskappsväg hos ryttarna, lite beroende på hur snälla dom är eller om dom studsar runt. Kanske e viktigare att dom hålls igång lite med bomövningar än att dom ställs av helt. + Om du tar medryttare så kan du alltid ge privatlektioner till dom där ni utbildar hästarna tillsammans medans andra ridturer utan dig ska vara utav lättare motionsform och lättare övningar som hästen redan kan, förutsatt att du inte får tag på duktiga ryttare.
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Jag har verkligen jättesnälla hästar, så det vore en bra idé OM vi inte hade bott mitt ute i ingenstans :angel:. Bor 5 mil från närmsta stad, 1.5 mil från närmsta lilla samhälle. Inga små-tjejer som tar sig hit. Men det kanske går att locka hit någon vuxen för åtminstone skogsridning, för det är supervacker ridterräng :idea:
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Ah, ja då kasnke det var lite långt. Men förhoppningsvis går det att hitta någon med körkort som e villig att ta sig ut.

Hade du bott i närheten av hos hade jag å en till gärna ställt upp på lite skogsridning. Vi försöker hitta två trevliga hästar att rida så vi kan sällskappa med varandra så man slippe rida själv.
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Jag har ställt av mina. Jag är i v 35 nu, pust...Jag hade lite ågren i början men nä, leta medryttare är skitjobbigt, det finns ju inga??!! Låna ut, neeee...Så de går här ute i hagen och det går så bra så.
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Åååh grattis! Vad mysigt med en bebbe.

Din sambo rider väll också en del? Den turen har ju jag. När jag väntade linus fick jag foglossning o kunde inte rida de 4:a sista månaderna , det gjorde så förbaskat ont och jag kunde inte stödja på ena benet när jag klev av. Cheyenne hade ju fått föl så hon fick mest vila sedan lånade jag ut henne o det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Sedan valde jag att sälja henne men det var inte pga av linus utan sammarbetsproblem.

Mitt tips är att antingen hitta någon bra fodervärd som är i närheten så ni kan ha hästarna kvar eller hitta någon bra medryttare. Kan ju vara skönt att slippa alla kostnader ett tag också. Låta dem stå låter ju tråkigt.

kram/E
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Så rids våra hästar redan nu :angel:. Kanske ska tillägga att jag och sambon inte tävlar på någon elitnivå. Luffsar i skogen, rider kurs då och då och åker på någon enkel och lugn tävling mest för gemenskapens skull.

Här är likadant:
Jag tävlar inte och det är inget jag strävar efter.
Däremot älskar jag att luffsa i skogen med hästarna,fixa i stallet och göra alllt runtomkring.
Jag har flera hästar så det blir naturligtvis varje dag, men jag har varken någon press eller krav på hästar i toppform på elitnivå.

Härligt att höra att det finns fler som jag.......:p
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Jag är i vecka 25 nu och rider på ungefär som vanligt än så länge. Jag har två varmblodstravare och en shetlandsponny.

När jag inte fixar att hålla igång på allvar får...

...shetlandsponnyn som bara är 2 år ett par månaders vila
...ena varmblodstravaren full motion av min underbara medryttare :love:
...den andra varmblodstravaren förmodligen lite vila

Ska ha barn den 6/6 (beräknat då iaf), och hoppas på att kunna släppa hästarna på bete i mitten av maj eller något sådant :) De får gå kvar hemma allihopa. Känns inte alls som om det finns någon anledning att låna ut dem (skulle aldrig våga, mer än till medryttaren). Det handlar ju inte om så oerhört många månader trots allt.

/snurpe
 
Sv: Vad göra av hästarna?

*kl*

Jag har en tjej som tagit över det mesta av hoppningen på min häst, jag hoppar fortfraande en del (är i v 18) men meningen är att hon ska tävla honom i FT nu till våren då jag inser att det blir knivigt att tävla FT och samtidigt vara gravid.

Annars har jag planer på att kunna motionsrida honom så länge jag bara kan kravla mig upp och det inte gör ont. Grovjobbet får min medryttare fixa tills barnet är fött.
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Mitt tips är att antingen hitta någon bra fodervärd som är i närheten så ni kan ha hästarna kvar eller hitta någon bra medryttare. Kan ju vara skönt att slippa alla kostnader ett tag också. Låta dem stå låter ju tråkigt.

kram/E
Din sambo råkar inte behöva låna westernridna hästar till sin nya verksamhet? :angel: Jo, min sambo rider ju också. Fast nu är han så upptagen i renoveringen, vilket lär ta ytterligare något år innan gården kan kallas beboelig (hur det ska gå med en bebbe vetesjutton) :crazy:
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Just det vill tillägga läste en sak i en tidning tror det var häst å ryttares senatse nummer att det var helt okej att rida så länge man själv kände att det gick bra. det enda man skulle undvika var att sitta ner i traven, hade någit med bäckenet å göra :)
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Just det vill tillägga läste en sak i en tidning tror det var häst å ryttares senatse nummer att det var helt okej att rida så länge man själv kände att det gick bra. det enda man skulle undvika var att sitta ner i traven, hade någit med bäckenet å göra :)

Tja det går nästan inte att göra ändå när man är gravid. Väldans skönt att min pålle gillar att jobba i galopp :) annars hade jag aldrig kunnat rida under mina graviditeter.
 
Sv: Vad göra av hästarna?

Hade jag ingen anning om, än så länge har jag aldrig varit gravid. Har alvarliga funderingar på å slänga över det på min kar :D
Hm tur att man inte har ponnyn kvar endå kanske, isåfall had ejag nog inte kunnat rida utan att enbart rida lätt å stå upp i fältsits under galoppen. Hon har så grymt krävande galopp aldrig suttit upp på något liknande. Det va verkligen att jobba hela tiden, annars brukar man ju normaltt sett kunna slappna av lite gran under kortare perioder i galoppen å bara lata sig, men det gick inte det var verkligen rida i galoppen som gällde :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 050
Senast: animalasia
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 463
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 982
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp