Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har jag skrivit en Att göra-lista som jag följer. Satte upp tältet på altanen så det kan luftas lite och så att spionen kan vänja sig vid det och gå in och ut som han vill också. Även om jag inte kommer använda det så är det bra att ha i reserv tänker jag och han kan behöva bli van ändå.

Har även tvättat upp mina två urgamla sovsäckar jag har här, man vet aldrig hur det blir med ungen som ska skicka mina saker.... så lika bra att få dem rena och torra i alla fall.

Fotat saker och lagt ut annonser också.

Tvättat kläder, rastat spion och ätit ett litet mellanmål också. Funderar på middag igen men gissar att jag behöver äta den 1,5 korven som finns kvar samt mer av vinägrett potatissalladen från igår. Går nog att få ner en portion till om jag gör som i går och steker svamp till. Vill ju inte slänga mat, så onödigt.
 
Jag har varit utan i fem år i höst. Jag behövde pausen, de sista åren var tuffa med mycket otur. Det var bra för ekonomin. Men nu känns det tvärtom, tungt att inte ha häst. Jag saknar det verkligen och sen något år tillbaka känns det verkligen. Jag vill verkligen, verkligen ha häst igen. Men ja, det var som sagt bra på många sätt med den där pausen.
Det är ju lite långt, men du får komma och träffa Gräddbullen när du vill! :heart
 
Ser på Lilla huset på prärien. Dricker Trocadero, funderar på att kolla efter saker jag kan ge till secondhand. Det känns för besvärligt att sälja småsaker plus att jag isf måste ordna en massa emballage.
Hämtade ett paket med kläder igår, måste öppna och prova men det känns segt.
 
Ooooh, nu mullrar det och blåser. Ser svarta moln torna upp sig. Regn! Förhoppningsvis gör det att mina blommor får lite naturlig vattning.
 
Funderar på om jag ska försöka vara hästfri över vintern, men har inte något umgänge utanför stallet. Så är rädd att verkligen bli helt ensam då. 🙁
Jag hade inget umgänge utöver stallet. När jag sålde min ridhäst och bara har pensionären kvar på helinackordering blev det ensamt, det ska jag inte sticka under stol med.
Då blev jag mer social på jobbet istället. Mer engagerad i kafferasterna kan man säga.

För mig har det räckt långt. Jag har inte jättemycket behov av det sociala, får jag bara prata av mig ibland är jag nöjd.
Men visst saknar jag stallumgänget!
 
Jag hade inget umgänge utöver stallet. När jag sålde min ridhäst och bara har pensionären kvar på helinackordering blev det ensamt, det ska jag inte sticka under stol med.
Då blev jag mer social på jobbet istället. Mer engagerad i kafferasterna kan man säga.

För mig har det räckt långt. Jag har inte jättemycket behov av det sociala, får jag bara prata av mig ibland är jag nöjd.
Men visst saknar jag stallumgänget!
Det är just nu när midsommar kommer, som gör att jag känner mig extra ensam!
 
Kaos O_o
Det kom in ett högt bud precis efter att jag bestämt vem jag ska sälja till.
Mannen ifråga blev vansinnig och har sagt till mäklaren att han ska försöka få kontakt med mig.
Gissa om jag låst dörrarna och inte svarar på okända nummer nu.
Alltså vad är det för fel på folk!?
 
Funderar om jag ska äta dumplings för tredje dagen i rad. Orkar inte laga mat och dumplingarna dumpar jag bara i kokande vatten och äter med lite söt chilisås/soja. Jag köpte tomater idag så jag kan göra mozzarella sallad men då måste jag skära tomater, basilika och mozzarella. Plus smutsa ner mer disk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 528
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 368
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 696
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp