vad är "Rikskola"?

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
på det nya schemat så står det att klassen har "Rikskola" på tisdagar... termen fanns med i första "välkomstbrevet" som kom hem i början av terminen men jag trodde att det var ett skrivfel...:o är lite smått nyfiken... tränar de på att bli förmögna tro:confused:
upplys mig :idea:
 
Sv: vad är "Rikskola"?

Har inte det med att olika idrottsföreningar/andra hobbyföreningar visar upp sig eller att barnen får prova på olika idrotter/aktiviteter (ungefär samma som idrottsskola).

Har hört ordet i något sådant sammanhang iallafall.
 
Sv: vad är "Rikskola"?

kanske... men vi har inte fått någon info om det och dom har gympa på fredagarna... och varje tisdag...? fast det vore ju kul för ungarna...
 
Sv: vad är "Rikskola"?

Nu hänger jag inte med riktigt :confused: Har sonen idrott en eller två gånger i veckan? (här har de idrott två ggr/v + idrottskola)

Sedan som jag skrev så behöver det inte alltid vara just idrott, kan vara andra intresseföreningar eller aktiviteter som de får prova på.
 
Sv: vad är "Rikskola"?

Ingen aning, men du har gjort mig nyfiken! Konstigt att det inte förklarats i breven. Fråga och upplys oss!
 
Sv: vad är "Rikskola"?

:bow: Känns bra att jag hade fattat detta med RIK-skola rätt, även om jag för mitt liv inte kan komma på vart jag hört det :confused:
 
Sv: vad är "Rikskola"?

I-C du har helt rätt, maken frågade läraren och det var "prova på" en massa saker... men lite skumt att man förutsätts veta det - inget vi fått någon info om...
 
Sv: vad är "Rikskola"?

emma74 skrev:
I-C du har helt rätt, maken frågade läraren och det var "prova på" en massa saker... men lite skumt att man förutsätts veta det - inget vi fått någon info om...

Så har man lärt sig något nytt idag också. Bra om nu uttrycket skulle dyka upp på fler ställen.

Vi förundras ibland av informationen från skolan. En elak :devil: i mig får lust att plocka fram rödpennan och rätta lärarens stavnings- och syftningsfel... men hittills har jag kunnat låta bli - kanske bäst så! :angel:
 
Sv: vad är "Rikskola"?

FeelingGreen skrev:
Så har man lärt sig något nytt idag också. Bra om nu uttrycket skulle dyka upp på fler ställen.

Vi förundras ibland av informationen från skolan. En elak :devil: i mig får lust att plocka fram rödpennan och rätta lärarens stavnings- och syftningsfel... men hittills har jag kunnat låta bli - kanske bäst så! :angel:

he he... jag har tvingat mig själv att inte säga något men det kom en inbjudan till Luciafirandet på skolan förra året där Mor och Far föräldrar var välkomna... funderade på att fråga om sonens farmor eller mormor fick komma eftersom det inte stod något om far- och morföräldrar :angel: :rofl: ... men, men...
 
Sv: vad är "Rikskola"?

emma74 skrev:
he he... jag har tvingat mig själv att inte säga något men det kom en inbjudan till Luciafirandet på skolan förra året där Mor och Far föräldrar var välkomna... funderade på att fråga om sonens farmor eller mormor fick komma eftersom det inte stod något om far- och morföräldrar :angel: :rofl: ... men, men...
Fniss...:D

Just liknande saker rör det sig om. Särskrivningar kan bli riktigt kul, men man får ju ibland läsa infon en gång extra.

Petiga klubben, någon...? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 555
Senast: mamman
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 137
Senast: Linda_A
·
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 273
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 014
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp