Vad är det för föräldrar?

H

hästhandlarjävel

Läste denna rubrik http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1060100,00.html och det mest tragiska är väl ändå inte att han blev brändskadad utan att deras föräldrar inte verkar ta något ansvar, är det jag som är uppväxt med en hönsmamma och troligtvis kommer bli en, eller är det helt normalt att man låter sina barn på 13 och 16 år vara ute och ränna utan vuxnas sällskap 1 på natten :eek: :confused:
 
Sv: Vad är det för föräldrar?

Som 16åring hade jag nog fått vara ute till 1 om det var en speciell kväll, å andra sidan är just valborg känd som en suparkväll, så det kanse inte var det bästa valet.
 
Sv: Vad är det för föräldrar?

Jag är nu inte så gammal så jag har tonårsbarn precis..
Men jag har endå mina åsikter, och jag är ganska förvånad över alla disskusioner.
Är man under 18 får man övht inte dricka, jag förstår inte de föräldrar som släpper ut sina ungar på fester av den sorten, jag förstår inte logiken i att som förälder tycka att det är okej att ens barn som kanske inte ens fyllt 15 kommer hem och är stupfull (och med att tycka att det är okej menar jag att det görs inget för att förhindra ungen för att göra om det).
Jag förstår inte debatten överhuvudtaget eg. för det borde inte vara svårare än att man dricker inte om man är under 18.
Och jag tycker inte att argumentet "Dom gör det iallafall även om man förbjuder" håller, det spelar ingen roll.. hade jag haft barn hade jag förbjudit mig blå.

Samma sak med alla högstadiebarn som invaderar ICA på förmiddagarna, alla utrustade med pengar som de köper glass, godis och läsk för.
Jag jobbar så att jag måste vara på ICA och handla ibland, och det kan vara över 20 ungar som står med varsin Magnum Mandel, sockerdricka och en chokladkaka i kön.
Vart får dom pengar ifrån undrar jag?
Varför är det inte viktigt att de äter skollunchen? Varför förbjuder inte skolan och ICA tillsammans dem att komma in före lunch?
Sånt där förstår inte jag och kommer nog aldrig göra.

Det var inte länge sedan jag själv var i den åldern, men sådär var jag inte.
För att 1) Jag fick inte dricka sprit, gjorde jag det (eller rökte) var det tji häst.
och 2) För att ha råd med häst hade jag inte råd att handla godis för alla mina pengar...
 
Sv: Vad är det för föräldrar?

Inte läst artikeln, men jag hade ingen begränsning på när jag skulle komma in som yngre. Nu var jag visserliggen inte sådan att jag var ute och festade osv. Men ute till 1 som 14-15åring kudne jag vara utan problem. Så länge mina föräldrar visste vart jag var och att jag hade min mobill med mig. Tycker inte mina föräldrar var det minsta dåliga...

Sen är det nog lite don efter person jag. Vissa klararar av det andra inte, jag anser själv att det är föräldrarnas uppgift att försöka se det.. Kanske inte var så i det här fallet?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Varning för långt och rörigt inlägg Tänk er en 18årig kille, går sista terminen på gymnasiet. Placerad i fosterhem. Alltid skötsam...
Svar
14
· Visningar
2 100
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: snajl
·
Övr. Hund :mad: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7154049.ab När jag läste rubriken sa jag till sambon "100 kr på att det var en unge som...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
15 775
Senast: tessiem
·
T
Övr. Hund http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,976459,00.html Mycket i denna artikel är helt sjukt, men det som jag fastnade för...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
9 604
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp