vackra Bilder På Era Hundar =)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare HeRomer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 280
  • Visningar Visningar 17 039
Sv: vackra Bilder På Era Hundar =)

Jättesöt bild, men försök få med mer av hunden. Alltså mer av bröst osv. Hundar med ståndöron kan vara lustiga att få bra porträttbilder på. Då beskärningen kan göra att det blir mkt luft vid öron och inget under eller hur man ska förklara.

Tack för kritiken, ska tänka på det nästa gång=)
Ja de kan jag hålla med dig om!

kapplån

25Augusti120.jpg

mammas_bilder_0051.jpg

P4110007.jpg

IMG_0288.jpg

De här är jag nöjd med, har visat några innan. Hoppas de är godkända.

Så nu börjar det komma in riktigt fina bilder... :) :)

*kl*

Här är några bilder som är oerhört vackra och bra. Inte jag som fotat-så duktig är jag inte samt att min kamera inte är lika fet...Ännu!:p

Mina absoluta favoriter är dessa 3
fina_gobbi.jpg

Nero_run.jpg

broderna_bothers.jpg

Men jag har även dessa som är väldigt fina.

Nero_snygg.jpg

Gillar denna bild starkt, bara att jag och lilltiken ser helt fucked up ut-men va fan man kan inte få allt! Lite av bildens charm... eller nåt...
matte_vovvar.jpg

Hon ser så rolig ut, Haha!
Gobbi_sessa.jpg

Så, det var allt som jag hade att bjuda på som passar in i Denna tråd. Mina vanliga 'svensson' bilder finns att se i andra bildtrådar;)

Senast ändrad:

Också jättefina bilder!

Bild 1: Jag hade velat haft lite mer luft under fötterna. Annars var beskärningen rätt fräck vid rumpan.

Bild 2: Alltid kul med rörelse, men hade velat att hunden var mer till höger i bild. Så att det blir lite effekt åt det hållet han tittar åt eller hur man ska säga.

Bild 3: Hade velat flytta "inramningen till vänster", så att det blir mer luft till vänster än höger. Då hunden tittar åt vänsterkanten på bilden. Sen står det en irriterande skugga åt vänster.

Bild 4: Lite suddig men helt ok, hade velat haft lite mer ljus på båda hundens ögon. Men det svåra med att fota djur i rörelse är att solen inte alltid ligger som man vill!

Bild 5: Helt ok!

Bild 6: Skitfräck bild, men även där saknar jag luft under hundens ben. Det är för mkt luft över svansen.

Ja men du är ju värsta proffset hallå;)

Men det enda jag kan säga till fotografens "försvar" är att denne var vid foto tillfället inte helt inlärd på sin nya kamera/objektiv-så då fick mina kräk till hundar vara försökskaniner.:angel:
Mer än så kan jag inte säga då det inte är jag som fotat.:D

Det jag själv hoppas nu på är att snart få köpa det nya objektivet till min egna kamera, för då ska jag själv ut och fota utav bara f*n.

Antar att du vet vem fotografen till mina bilder är?

Men tack för din konstruktiva kritik! Man lär sig alltid ngt. nytt!:bump:

Också jättefina bilder!

Bild 2: Alltid kul med rörelse, men hade velat att hunden var mer till höger i bild. Så att det blir lite effekt åt det hållet han tittar åt eller hur man ska säga.Thihi, med den hunden kan man aldrig räkna med att han springer åt rätt håll, innan man vet ordet av det så vänder han plötsligt riktning Heeelt åt andra hållet-Hahaha

Senast ändrad:

Japp, vet vem som fotat och hon lär sig verkligen jättefort!!

Jag är ingen expert någonstanns, men man kan alltid tycka :angel:

Ja hon är verkligen snabblärd men också väldigt duktig!(Hahah men gud, nu lät det som om det var en hund man snackade om:o-Sorry L)
Fast det var egentligen han som tog dom mesta av bilderna faktiskt.:p

Men det är bra att få se/höra andras syn på saken, för det kan vara vissa saker man själv inte lagt märke till förens det påpekats! Även om det mest 'bara' är tyckande... För sen kan man ju ta vissas ord på mer allvar än andras (Syftar inte på dig nu) ;)

Senast ändrad:

Kl

Jag har nog nån bild som är bra. Jag håller på att lära mig inställningarna på min nya kamera och har lyckats några gånger. Tyvärr har jag en tendens att inte kolla av bakgrunden innan.

18337189.jpg
[/url][/IMG]
Här är förvisso hunden väldigt oskarp, men det var det som var meningen med bilden!

18231884.jpg
[/url][/IMG]

18231882.jpg
[/url][/IMG]
Närbild på Njuffe underifrån

18745524.jpg
[/url][/IMG]
Vild Grönis har pausat.

Kritik är mer än välkommen!

Här kommer mina bilder!

Denna har jag tagit med min egna urusla kamera utan focus och bara 2 megapixel så den är jag nöjd med
17524077.jpg

Viska på pudellägret i somras :D
16687327.jpg

16687336.jpg

Albin i somras
16686798.jpg

Albin o Viska
16687861.jpg

/Jenny

Vet ej hur det här fungerar, ska man kommentera sista bilden som lagts ut innan man lägger upp egna bilder eller är det helt valfritt att kommentera?

Jaja kommenterar iaf till Gnist. Själva bilden är fin men det känns som att hela bilden är lite grumlig, det finns ingen riktigt skärpa i den alla kanter är väldig otydliga. Detta kan visserligen vara resultatet av en halvkass kamera också... Men annar kan jag säga att jag är tycker om dom här bilderna som är tagen från hundens nivå allt förmånga tar bilderna ståände och får någotslags fågelperspektiv på det hel (även om man kan ta fina bilder så med).

Okej nu får det bära eller brista här kommer några bilder från mig då OCH nu vill jag få mycket Kritik (hälst bra kritik men man lär sig nog mer av lite dålig kritik :angel:). Ska tillägga att mina bilder är värken beskärda eller på någotvis fotoshopade så ni få juh gärna skiva vad ni skulle velat gjort med bilden om ni fick beskära dom fritt mm

18466492.jpg

18466450.jpg

Vet med säkerhet att jag hade med den här här bilden på andra tråden men jag tycker om den så den få vara med igen
18122157.jpg

Ser nu framemot dina kommentarer Aliide....

Kommer inte ihåg vilka jag lade in i förra tråden...menmen :p

sept36.JPG

janu61.JPG

janu63.JPG

janu70.JPG

janu76.JPG

Hopps du inte tar illa upp men den va liite för suddig men annars fin bild :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 811
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka