Vaccinationsfrågor.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Lantlolla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 805
L

Lantlolla

Lite fjolliga frågor men är lite nyfiken.
Dels vad vaccinerar ni era hästar emot? Samt vad ligger priset på?
Antar att det varierar lite på olika ställen i landet, så vore lite kul att veta:D

Sv: Vaccinationsfrågor.

Endast stelkramp. Har en gammal promenadhäst på 22 år som aldrig i sitt liv varit vaccinerad, hon åker aldrig någonstans utan bor enbart hemma. De andra har vi stelkramp/influensa på.

Vaccinerade förra veckan. I år va det bara influensa och botulism (fick stelkrampsvaccin förra året). Det kostade 750kr i år minns inte va det va förra året näe det va alla tre.

Jag vaccinerar mot stelkramp och influensa. Tror det brukar gå på dryga femhundringen. Sist var det sex vaccinationer och 4 chipningar+id-koll och en dräktighetskoll, så det vete 17 hur mycket själva vaccinationen gick på. Många pengar blev det, men ändå billigt när man slår ihop mycket på en gång:D

Stelkramp, A2 och botulism. 900 kr/häst i vaccinkostnad (dvs 2700 kr totalt för tre), av hemmavet (DV är dyrare)

Får betala 400 kr för en botulismvacc, och 500 kr för en kombinerad A2 & stelkramp. 300 kr för bara A2.

Influensa, stelkramp och botulism.
Betalar 250kr per spruta. Så det blir ju 500kr per gång då jag kör både botulism och influensa samt ev stelkramp samtidigt. Influensa och stelkramp är ju i samma så det görs ingen skillnad i pris mot om det bara blir mot influensa.

Min häst vaccineras mot stelkramp, A2 och botulism, nu vid dräktighet även virusabort.

Kostar ca 3-400 för stelkramp+A2, brukar bli typ ett par 100 för botulism och 300 nånting för virusabort.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
1 597
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 801
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka