Uttal på hästnamn under SIHS

purity_666

Trådstartare
Jag kollar SIHS och då är det ju svårt att missa Bertram Allen med sin Quiet Easy.
Enligt mig borde Quiet uttalas som engelskans tyst=quiet. De uttalar det dock som Quite = ganska. Men Quite Easy är ju en annan häst.

Så varför uttalar dom inte Quiet så som ordet i sig ska uttalas? Det stör mig.

Fler som fått uttalet fel under helgen?
 
Jag kollar SIHS och då är det ju svårt att missa Bertram Allen med sin Quiet Easy.
Enligt mig borde Quiet uttalas som engelskans tyst=quiet. De uttalar det dock som Quite = ganska. Men Quite Easy är ju en annan häst.

Så varför uttalar dom inte Quiet så som ordet i sig ska uttalas? Det stör mig.

Fler som fått uttalet fel under helgen?
Det störde mig också. :arghh: Hon kanske tänkte på hingsten Quite Easy och sa fel bara.
 
"Final Cute" kallade de P.S. häst vid ett tillfälle hörde jag...
(Ska väl uttalas "Final Cutt" egentligen?)
Men jag ska väl inte klaga, jag kan ju själv inte prata engelska så........
 
Nu vet jag inte om den var med under just SIHS, men VDL Group Verdi som brukar vara med i Världscupen, kommentatorerna säger alltid "Group Verdi" heter den verkligen så? Ska det inte vara VDL Group som sponsornamn och Verdi som hästens egna namn? Alltså att man antingen säger alltihop, eller bara Verdi, och inte som de gör och utelämnar bara just VDL. Undrat länge nu =P
 
Nu vet jag inte om den var med under just SIHS, men VDL Group Verdi som brukar vara med i Världscupen, kommentatorerna säger alltid "Group Verdi" heter den verkligen så? Ska det inte vara VDL Group som sponsornamn och Verdi som hästens egna namn? Alltså att man antingen säger alltihop, eller bara Verdi, och inte som de gör och utelämnar bara just VDL. Undrat länge nu =P
Det där har retat mig länge. Antingen säger man väl hela eller bara Verdi.
 
Jag fnissade alltid lite när de sa "ma-tricks" till matrix, försvenskade namnet totalt liksom :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Modest
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 729
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp