Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

*kl*
är äntligen hemma igen efter en dagstripp till gällivare (30 mil enkel väg *suck*) mulet men skönt väder medan jag ställde. 4 anmälda i rasen, 2 tikar, 2 hanar. hade som "minsta krav" ck, men förväntade mig inget mer, speciellt inte efter att ha läst i katalogen och sett att den andra tiken var finsk vinnare -06 och hade massor med andra titlar. men, hon fick en 2a av någon anledning, och eijdih fick sitt ck, och därmed bästa tik, cert, bim och cacib. full pott! supernöjd, speciellt som man såg att hon trivdes med att visa upp sig igen. bordet är fortfarande lite otäckt, så vi hårdtränar i veckan och ser om det ger utdelning till nästa lördag, då vi ställer här i piteå igen :)

*KL*

Vi är anmälda till officiella utställningen i Svenstaviken, skulle ju inte ställa nånting förrän emot höstkanten var det tänkt :angel:

Min lilla chihuahua hane kom tvåa med ck i borås den 4 juli. Det var första utställningen för mig men det gick ju bra ändå :)

Jag och Ebun ska på vår fjärde utställnig på lördag, inofficiell i Borgholm. Någon annan som ska dit?

kl

Donnie fick en slät etta idag med kritiken:
"1-årig hane av utmärkt typ. Mycket elegant. Vackert huvud och uttryck. Korrekt bett. Utmärkt hals. Skulle önska lite mer utfyllnad i fram. Vacker överlinje. Välvinklat bakställ. Rör sig med bra outline, men skulle önska längre steglängd. Sund fram- och bakifrån."

Hampus blev BIR och BIS1-valp med kritiken:
""Very promising puppy, excellent head and expressions. Very nice topline & underline. Correct angulations, nice movements for the age. Small testicles. (???)"

Inte så illa utställningsdebut!:D

Mycket nöjd över båda pojkarna:love:

Min ena hane visades nyss i Piteå och blev 1:a med CK i juniorklass, och placerade sig sen som tredje bästa hane, inte ens 9 1/2 mån gammal än!
Det känns lovande inför den intensiva utställningskarriär vi har planerad för honom :)

Sen blev två av mina uppfödningar 1:a resp 2:a juniortik. Vet dock inte om 1:an gick vidare till bästa tik och hur hon isf placerade sig där. En kullsyster till dessa åkte ut med en 2:a, för domaren tyckte att hon var för liten - trots att hon är inom rasstandardens rekommenderade mått, vilket dom flesta av dagens tikar INTE är och det gnälls massor på att rasen drar iväg i storlek..
Nåja, alla domare tycker olika så det är bara att ställa ut mer ju :)

(Dessa 4 hundar är alltså alla kullsyskon, från min senaste kull. Snart 9 1/2 mån gamla.)

*KL*

Min grabb ställdes idag på en officiell i Alfta, 5:e gången totalt för honom. Han är fortfarande osäker på många hundar och säger ifrån rejält om någon kommer för nära dessvärre är det inte alltid de andra hundägarna lyssnar så det är tur att man själv kan ingripa och undvika sådana situationer så gott det går. Nåväl....

Han var ensam juniorhane men blev ändå 1:1 med Hp, han hade fått ck om han hade haft en något mer utvecklad bröstkorg men det var det enda negativa i kritiken. Chicko är bara 1 år också så jag är övertygad om att han kommer utvecklas ännu mer ju äldre han blir. Jag är i alla fall supernöjd över hur duktig han var i ringen :) :love:

*kl*

Ska stalla både mina i norrköping den 21:a augusti, blir första utställningen nånsinn för både mig och valpen, Flipper är ju ställd en massa innan jag fick honom så tänkte först inte anmäla honom men han ska ju ändå med dit och han har ju precis blivit veteran så va tusan nu ska jag ställa båda, det kommer nog gå åt skogen för jag tror jag är lite för avslappnad. "det är ju bara att springa runt i koppel lite"

Men men valpen behöver miljöträning och jag får möjlighet att hund"sporta" i kjol :P

Några fler som ska dit??

*KL*

Förra helgen ställde jag i Gällivare lördag med slät 1:a pespektive 2:a. söndagen i Oulu Excellent (1 CK) bt 3 eller 4 (bra minne) och Very Good (slät 1:a)

denna helg i Piteå fick samma hundar CK och bt 2 och bt 1 med CERT och slutligen BIM. så det var ju ett upplyft från förra helgen ;)

HUndarna är av rasen Fransk Bulldogg

*kl*
ställde i piteå i lördags, slät 1a. domaren var belgare och dessutom brabancon-ägare, och svenska dvärggriffoner ser inte riktigt ut som de gör i belgien, så han var petig petig petig :) lilltjejen gjorde rättså bra ifrån sig, men tappade svansen mot slutet och fick därför inget ck (det var vad domaren sa iaf, kritiken i övrigt var mkt bra). hennes storasyrra däremot blev bir, och åkte ut ur big-ringen som sista hund innan övriga 5 skulle placeras. rättså lyckad dag ändå :D

*kl*

Ska stalla både mina i norrköping den 21:a augusti, blir första utställningen nånsinn för både mig och valpen, Flipper är ju ställd en massa innan jag fick honom så tänkte först inte anmäla honom men han ska ju ändå med dit och han har ju precis blivit veteran så va tusan nu ska jag ställa båda, det kommer nog gå åt skogen för jag tror jag är lite för avslappnad. "det är ju bara att springa runt i koppel lite"

Men men valpen behöver miljöträning och jag får möjlighet att hund"sporta" i kjol :P

Några fler som ska dit??

Vi ska ställa Camaro i Norrköping
=)

Idag har vi ställt i Köping. Gick bra så är jättenöjd :)

Kv 1, Kk 4.
Kritik:
Ett mycket bra huvud med rätt uttryck. Snygg överlinje. Bröstkorg som kunde vara en aning djupare. Normala vinklar och rörelser. Bra färg och ridge.

38204_413672168996_744858996_4776711_262743_n.jpg

Grattis! Fin kritik! och vilka snygga rosetter, får nog lägga Köping på minneslistan över utställningar att ställa på ;)

*KL*

Vi är anmälda till officiella utställningen i Svenstaviken, skulle ju inte ställa nånting förrän emot höstkanten var det tänkt :angel:

Jag har anmält mina hundar dit också. Valpens första och båda blir ställda av uppfödaren. Ska bli så spännande :D

Jag ska ställa i Burlöv den 28 augusti och Sofiero den 12 september. Någon mer som ska dit?
Det blir både min och valpens första utställningar. Man kommer ju att vara aningens nervös!

Tack :)
Men vill du ha riktigt snygga rosetter ska du åka till Jönköping, jisses så stora och fina vi köpte på Triple! :love:

DSC_0153.JPG

Ja den var tjusig!
Jo någon gång ska vi även ta oss ner dit men det får bli med tåg i så fall, liiiiiiite långt att åka med bil ;) Avesta brukar ha riktigt stora och fina hp och ck rosetter, i år hade de tydligen inga speciella men om jag inte minns fel så hade de stora och fina förra året, de hade i alla fall det 2008 :)

Från förrförra året (2008)
Avestaspec.jpg

sundsvall har också fina rosetter helt underbart fina!!
Nu var det visserligen något år sedan jag ställde där sist (med egen hund dvs.) men då hade de bara vanliga runda kokarder (visserligen dubbla) med 3 band, de kanske är annorlunda numera ? :) Jag gillar dom som är "spetsiga" så att säga, som sticker ut lite ur mängden ;) Nu köper jag visserligen bara Ck eller Hp rosetterna men med min förra hund så köpte jag även placeringsrosetterna i början.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 569
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 484
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 605
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 248
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈