Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

Hejhej!

Vad kul att det gick så bra!! Försökte spana lite efter er men det var ju massor av rottisar :) Var det någon från Sjölundas som kom 1:a?

Zolo fick också 1:a pris med HP men en 2:a placering. Kritik: Perfekt storlek, välkroppad med fina färger, lagom med hull, bra front och vinklar, stark rygg. Kunde vara lite kortare i sina linjer. Väl visad.

Framförallt verkade han ha kul den här gången, sist ville han inte alls vara med :)

33_veckor_-_20.jpg

KL

Vi var på inofficiell utställning utanför mjölby i lördags.
kritik:
9 mån, feminim tik med bra huvud och uttryck. Lång hals, bra rygg och ridge. Tillräcklig bröstkorg för åldern, normala vinklar. Passande benstomme. Bra tassar, bra rörelser runt om, bra temperament. Välvisad.
Fick HP.

Vacker tik.Utmärkta rörelser, kort och fin i sina linjer. Blank och fin päls. Utmärkt front och vinklar. Bra halslinje , stark rygg. Vackert huvu , med väl ansatta öron . Mörka ögon.Bra bett. kraftigare nos parti önskas.
Välvisad.
Evitas bedömning från dommaren i Helgen
1 pris HP vidare , då blev hon 2a Mot sjölunda kenels tik.
Dommaren hade svårt att välja vem som skulle vinna , Båda va lika fina sa hon .

Hejhej!

Vad kul att det gick så bra!! Försökte spana lite efter er men det var ju massor av rottisar :) Var det någon från Sjölundas som kom 1:a?

Zolo fick också 1:a pris med HP men en 2:a placering. Kritik: Perfekt storlek, välkroppad med fina färger, lagom med hull, bra front och vinklar, stark rygg. Kunde vara lite kortare i sina linjer. Väl visad.

Framförallt verkade han ha kul den här gången, sist ville han inte alls vara med :)

33_veckor_-_20.jpg
Sjölunda hade massa hundar med sig. Dom vann nog allt, Med en veteran hane , Så tike som vann mot min . Hon vann allt.
gå in på deras sida.

Ja huvudsaken är att man har roligt och går det dessutom bra så är det bara en rolig bonus :D Lycka till på framtida utställningar! :laugh:

Ja precis! Nu ska vi träna mer och se om vi kan hitta någon utställning i närheten som vi kan åka på.
Tack!

Hej alla kära utställningsvänner:D
Nu börjar det ju dra ihop sig för SVENSK VINNARUTSTÄLLNING 2010 i Avesta!!!
Vilka här är det som ska dit?
Vilken dag ställer ni?
Ras?

Jag ska ställa på söndagen (tror jag det är:o:D) och har en Vit Herdehund, tik på snart 2år.

Jag ska dit fast på lördagen, med en liten golden retrieverfröken som ska ställas i juniorklass.

Jag och lillen var iväg på utställning i söndags och det gick över förväntan, han var sååå cool!

Kritik: Underbar hanvalp, härligt huvud, mörka vackra ögon, välbruna öron, bra hals, välvinklat framställ med tillräckligt förbröst, kort kropp, stark rygg för åldern, tillräckliga vinklar bak. rör sig effektivt fram ngt trång bak, valppäls.

Blev BIR och BIG2! :banana:

Jag och lillen var iväg på utställning i söndags och det gick över förväntan, han var sååå cool!

Kritik: Underbar hanvalp, härligt huvud, mörka vackra ögon, välbruna öron, bra hals, välvinklat framställ med tillräckligt förbröst, kort kropp, stark rygg för åldern, tillräckliga vinklar bak. rör sig effektivt fram ngt trång bak, valppäls.

Blev BIR och BIG2! :banana:

GRATTIS! Roligt när man får så bra kritik och vinster :D

Min lillkille var anmäld dit men har dessvärre fått, vad vi och veterinären misstänker, rävskabb så det blir ingen SE V-10 för oss. Inte hela världen dock, hans välmående får givetvis gå i första hand :)

*KL*
Nu är Tudor färdig för morgondagens utställning. Pälsen är tillplattad han har sista veckorna odlat päls o den står åt alla håll på baken o låren. Men nu är den tillplattad. Fick beskedet om att handlern gjort sej illa så i värsta fall blir det ingen utställning. Hatar att vara beroende av andra. NEJ gillar inte utställningar o är totalt värdelös på att ställa själv. Endast 28 stycken flattar anmälda.

Vart ska du ställa?

Pojkvännens flattik och min Limbos blivande flickvän ska ställas i Vänersborg imorgon. :)

Vart ska du ställa?

Pojkvännens flattik och min Limbos blivande flickvän ska ställas i Vänersborg imorgon. :)

Vi har ställt i Norrköping 1ukk med CK Mkt nöjd med Tudor. Det var jättevarmt o han skötte sej riktigt bra. Enl handlerna så var han mkt lugnare o mer sansad än vad han brukar vara. Beror troligen på vädret eller så har han helt enkelt lugnat ner sej lite. Bild kommer senare.

Vi har också varit i Norrköping idag!
Vår första officiella utställning så det var riktigt nervöst :p
Gick bra, fick kv 1 och kk 1 i juniorklass tikar.
kritik:
Bra storlek, feminmt huvud. Bra uttryck, något knappa vinklar fram och bak. Bra bröstkorg och benstomme. Rör sig väl.
På typ och helhetsintryck är utmärkt ikryssat.

Vi är jättenöjda, och det var extra roligt idag eftersom vår uppfödare + 2 andra valpköpare (samma kull) var där. :)

DSC_0146.JPG

DSC_0298.JPG

Senast ändrad:

*KL*
Idag har jag varit iväg till Piteå med min vita herdehundstik, första gången på bruksutsällning!! Och ja, hunden sköte sig utmärkt kan inte vara annat än nöjd med resultatet. 1Kv, 1Kk, 1Btkl, CK, CERT, BIR och BIS-reserv!!! :bump::banana:

Kritik: Feminin, för ålder utmärkt huvud och uttryck. Utmärkt hals, utmärkt rygglinje. Väl utvecklad för ålder med utmärkt bröstparti. Utmärkta vinklar, ben och tassar. Utmärkt färg, mycket välgående.

Detta var då dessutom första CERT:et för oss så känns extra roligt!!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 569
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 484
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 605
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 248
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka