utstående öron

Dingelass

Trådstartare
kanske en urdum fråga men iallafall...

en bebis som jämt råkar få sina öron vikta exempelvis vid amning,i vagnen,när hon sover..rätt ofta helt enkelt..

Blir öronen utåtstående då?
 
Sv: utstående öron

men det pratas ju om folk som fått sina öron tejpade som små...eller är det kanske är att dom INTE fick sina öron tejpade...men d kanske bara e på skoj som man säger så??
 
Sv: utstående öron

Jag har också hört om tejpade öron, länge sedan, men vad jag kan minnas så gäller det barn som har väldigt utåtstående öron från födseln. Hade en skolkamrat som fick tejpade öron, men det är 20 år sedan, vet inte ens om man gör så idag.

Jag tror inte att man genom att vika ett öra då och då kan få det att stå ut. På samma sätt skulle du ju då kunna "vika tillbaka" ett redan utåtstående öra, om man ska gå efter det resonemanget.
 
Sv: utstående öron

kanske en urdum fråga men iallafall...

en bebis som jämt råkar få sina öron vikta exempelvis vid amning,i vagnen,när hon sover..rätt ofta helt enkelt..

Blir öronen utåtstående då?

Ja mina barns farmor har erkänt att hennes son´s ena öra alltid veks åt fel håll när han var bebis, och ja hans ena öra står ut mer än idag.
Men hur mycket sanning det är vet jag ärligt talat inte...du får väl vika rätt örat i fortsättningen för det kan ju inte vara så bekvämt iallafall:)
 
Sv: utstående öron

När våra barn var nyfödda så fick vi höra att barnens öron blev utstående om de låg vikta ofta och länge. Om det är en skröna eller inte har jag ingen aning om!

/Timsetim
 
Sv: utstående öron

Ja mina barns farmor har erkänt att hennes son´s ena öra alltid veks åt fel håll när han var bebis, och ja hans ena öra står ut mer än idag.
Men hur mycket sanning det är vet jag ärligt talat inte...du får väl vika rätt örat i fortsättningen för det kan ju inte vara så bekvämt iallafall:)

nä d e d säkert inte men man kan tro att hon tycker det för så fort man rättat till örat så börjar hon vända huvudet från ena hållet o tillbaks igen o så e d vikt igen...

tro vi ska inhandla fler fina små mössor o använda som öroninhållare..i smyg..;) för säkerhets skull..annars blir hon kanske lessen på mej senare..
 
Sv: utstående öron

nä d e d säkert inte men man kan tro att hon tycker det för så fort man rättat till örat så börjar hon vända huvudet från ena hållet o tillbaks igen o så e d vikt igen...

tro vi ska inhandla fler fina små mössor o använda som öroninhållare..i smyg..;) för säkerhets skull..annars blir hon kanske lessen på mej senare..


Ja det är nog bäst:rofl: :rofl: :rofl: om de då ändå står ut har du ju iallafall gjort vad du kunnat:)
 
Sv: utstående öron

Mina öron är utstående och det blev dom p.g.a. att en sommar när jag var liten fick jag massor av myggbett bakom öronen och sen dess har de inte åkt in igen... (har ju inga bevis på detta själv men mamma säger det:D)
 
Sv: utstående öron

Brosket bakom öronen är ju otroligt mjukt på bebisar. Eftersom det fungerar att tejpa öronen för att motverka utåtåtstående så borde även motsatsen fungera. Dvs att för mycket tryck och för länge åt fel håll ger mer utåtstående öron! Har hört att man ska vara noga med mössan med, så att den inte hamnar bakom öronen och trycker ut dem.
 
Sv: utstående öron

Vi fick rådet att tejpa öronen men eftersom det var knökigt och gjorde ont när man drog loss tejpen och eftersom det inte verkade hjälpa slutade vi. Nu när hon har lite längre hår tänker man inte på det. Och hon är så söt ändå så.

060419008.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 416
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 534
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
810
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp