Uteboxdörrar m galler som går att ta bort vid rengöring?

HannaZ

Trådstartare
Nån som kan tipsa om uteboxdörrar där man kan separera skyddsgallret från glaset på överdelen så att det är lätt att komma åt när man ska putsa? Det ska alltså vara dörrar av engelsk stil/halvdörrar.
 
Nån som kan tipsa om uteboxdörrar där man kan separera skyddsgallret från glaset på överdelen så att det är lätt att komma åt när man ska putsa? Det ska alltså vara dörrar av engelsk stil/halvdörrar.
Jag förstår inte riktigt, skall du ha boxdörr som är delad på hälften, och i övre dörrblad skall du ha ett glas och galler för glaset? Och du vill lätt kunna ta av gallret?
 
Kolla med leverantören av galler att du vill ha ett sådant öppningsbart galler. Var nogrann med att du vet att det är ordentligt kottlat runt fönstret så att det finns något att skruva i.
 
Alternativet är ju säkerhetsglas, då slipper jag galler helt. Funderar dock på hur säkert d är men jag läste på nån tillverkares sida att deras glas var märkt så inspektören kunde se att det var säkerhetsglas och då antar jag att det ska duga.
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 558
Senast: mily
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 736
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 607
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp