utebliven mens och smärta...

Sv: utebliven mens och smärta...

Jag hade en barnasocial jycke när vi fick vårt första barn och var oroad eftersom hon var en så extrem enmanshund, det var bara jag.
Hon förvånade mig med att anse att bebisen var en del av mig. Hon vaktade bebis och barnvagn så ingen tordes titta på bebisen.
Men det är väl iofs ett normalt beteende om man jämför med vargflocken, jag var alltså alfahona i vår flock, hon blev barnvakt.
Men det är jobbigt att ha en hund man inte kan lita på med andras barn.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Någon som vet hur lång tid det kan ta innan man blir gravid efter det man slutat med Cerazette? Om allt är som det ska vill säga...

Jag blev gravid när jag åt Cerazette (Fick reda på det genom ett missfall)

Tog 8 månader sen när jag slutade med p-piller (Cilest)
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Herregud. Den hunden hade jag avlivat för länge sen och absolut efter att ha gjort så mot Lill-Mul! Du gör självklart som du vill, det är ditt val om du sätter din opålitliga hund före din bebis.

Jag är stenhård när det gäller sånt här. Hundar som biter (speciellt om de biter oprovocerat!) SKA avlivas. Det är säkert ingen populär åsikt, men det är min åsikt och jag står för den i alla väder.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Nu har jag slutat med minipillerna iallafall så nu får vi vänta och se! Har precis haft mens så det får gå som det går helt enkelt.

Har haft lite problem med att komma ihåg pillerna innan då jag jobbar natt och inte haft någon fast tid jag tagit dom på, jag har helt enkelt tagit dom när jag kommit ihåg. Men varje dag har det blivit. Men nu är det problemet ur världen!


Bellatrix - sorry att jag kapade din tråd!!
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Herregud. Den hunden hade jag avlivat för länge sen och absolut efter att ha gjort så mot Lill-Mul! Du gör självklart som du vill, det är ditt val om du sätter din opålitliga hund före din bebis.

Jag är stenhård när det gäller sånt här. Hundar som biter (speciellt om de biter oprovocerat!) SKA avlivas. Det är säkert ingen populär åsikt, men det är min åsikt och jag står för den i alla väder.



Det första barnet han bet, bet han inte oprovocerat, det var så provocerat det kan bli.
Att han där emot bet Lill-Mul var värre.

Jag skrev ett ganska otrevligt svar som jag just nu raderat.
Förstår hur du tänker.
Men jag vill gärna ha en liten förståelse för att jag älskar min hund väldigt mycket och jag har en jätte sorg över att ens fundera över att avliva en familjemedlem.

Något jag även sett på Zalo är att det aldrig är några problem med hundvana barn.

Jag har själv provocerat Zalo på olika sätt sedan jag fick hem honom som 10 månaders unghund, och han har aldrig försökt hugga mig i de lägena utan bara kämpat för att göra mig till viljes.
 
Senast ändrad:
Sv: utebliven mens och smärta...

Nu har jag slutat med minipillerna iallafall så nu får vi vänta och se! Har precis haft mens så det får gå som det går helt enkelt.

Har haft lite problem med att komma ihåg pillerna innan då jag jobbar natt och inte haft någon fast tid jag tagit dom på, jag har helt enkelt tagit dom när jag kommit ihåg. Men varje dag har det blivit. Men nu är det problemet ur världen!


Bellatrix - sorry att jag kapade din tråd!!


Det är okej!
Kapa på du!

Och jag håller tummar för att du snart blir gravid! :)
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Jag förstår verkligen att du älskar din hund! Tro mig, det gör jag. Och jag förstår den oerhörda sorg det blir att avliva honom, ifall du väljer att göra det.

Men. En nyfödd är inte hundvan. Vill du verkligen ta chansen? Jag skulle aldrig ha gjort det. Jag har låtit avliva hund som bet, jag vet hur det är. Men ett barns väl och ve går före en labil hund i min värld. Och det kvittar vems barn det är, mitt eget eller någon annans.

Att han ser dig som ledare är ju tur det. Men det är ju inte det som är problemet, utan det är att han inte är pålitlig med barn. För mig finns det bara ett alternativ, hur otrevligt och hårt och krasst det än verkar.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Jag håller med cocos, att ha en bitsk hund kan funkar, om man kan röja bort alla situationer. Tex ha munkorg i folktäta miljöer, stänga in hunden vid besök osv

Men jag skulle inte riskera att ha en sådan hund som din, boende tillsammans med ett barn.
Hur gammal är hunden? Du kan kanske vänta med barn tills hunden är borta?
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Jag håller med cocos, att ha en bitsk hund kan funkar, om man kan röja bort alla situationer. Tex ha munkorg i folktäta miljöer, stänga in hunden vid besök osv

Men jag skulle inte riskera att ha en sådan hund som din, boende tillsammans med ett barn.
Hur gammal är hunden? Du kan kanske vänta med barn tills hunden är borta?

Hunden är 7 år och det är lite sent att vänta med barn eftersom jag är gravid. Vilket tråden ju egentligen handlar om.

Jag är i 7 veckan så detta är inget beslut jag tänker ta idag iaf.
Jag har ganska många månader på mig att fundera, skulle aldrig förlåta mig själv om jag avlivar Zalo nu och så får jag missfall om 2 månader. Då står jag där utan barn eller hund.
Jag är ju fortfarande under den kritiska perioden.

Så får ni förlåta mig om jag är lite aggro i mellanåt.
Men mina hormoner har flippat helt i kroppen, jag gråter bara man säger bu åt mig. Dessutom har jag fruktansvärt ont både här och där i kroppen och spyr bara man säger mat.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Jag förstår verkligen att du älskar din hund! Tro mig, det gör jag. Och jag förstår den oerhörda sorg det blir att avliva honom, ifall du väljer att göra det.

Men. En nyfödd är inte hundvan. Vill du verkligen ta chansen? Jag skulle aldrig ha gjort det. Jag har låtit avliva hund som bet, jag vet hur det är. Men ett barns väl och ve går före en labil hund i min värld. Och det kvittar vems barn det är, mitt eget eller någon annans.

Att han ser dig som ledare är ju tur det. Men det är ju inte det som är problemet, utan det är att han inte är pålitlig med barn. För mig finns det bara ett alternativ, hur otrevligt och hårt och krasst det än verkar.

Nu skulle jag ALDRIG lämna en hund ensam med ett litet barn ens om den ansågs var 100 % barnsäker.
Så om en bebis är hundvan eller inte spelar ingen roll, att ett barn som växer upp i ett hem med hund blir hundvan är där emot säkert.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Kära Bellatrix. Vänta med beslutet om hunden. Jag är SÄKER på att du känner hur du ska göra när det närmar sig förlossning eller när bebisen är född. Mycket händer med dig nu, under graviditeten, och ännu mer kommer hända när väl bebisen är här. Du kommer att känna hur du ska göra.
 
Sv: utebliven mens och smärta...


Hunden kan jag inte kommentera, den känner säkert lukten av dina hormoner och beter sig strange, men jag tycker att din syster har betett sig helt obegripligt. Vilken självisk människa! Själv hade jag nog låtit henne leta lägenhet med en gång... :mad:
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Ojsan så fel det kan bli!:o Det var riktat till Bellatrix!
Men jag hoppas få säga det till dig också snart!:)
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Vad jobbigt med hunden.

Jag har alltid varit kanonglad över att vår hund välkommnat vår son så.

Tyvärr har hon senaste dagarna börjat morra åt honom, när han är för jobbig. På ett sätt är det skönt att hon talar om när det blir för mycket, och just nu är hon grymt tjurskallig då hon är skendräktig. Hon morrar åt både katten och mig om vi närmar oss hennes "bebisar". Suck.

Jag har inte haft några problem med att låta henne umgås med sonen innan, men som läget är nu får hon ligga och tjura med sina pipleksaker, och om hon är i närheten av sonen är jag numer alltid med. Hon har aldrig gjort någonting mer än att morra, men min son är ganska klåfingrig, så jag förstår att hon blir trött på honom.
 
Senast ändrad:
Sv: utebliven mens och smärta...

Det är ju inte så att jag tänker låta barnet och hunden vara ensamma i vilket fall.
Redan i dagsläget har jag grind i lägenheten för att hindra honom från att komma in i vissa rum när jag inte vill det.



I övrigt så började min syster tala med mig igår kväll.
Hon har visst äntligen smält fakta och fått fundera lite.
Jag ska söka egen lägenhet, men känns lite surt eftersom vi fick den renoverad helt som vi ville. Men vet att jag har lättare att få en ny lägenhet än hon har.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 414
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 226
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 525
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 887
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp