utebliven mens och smärta...

Bellatrix

Trådstartare
Jag skulle haft min mens för 1 1/2 vecka sedan, jag fick mensvärk ett par dagar innan som vanligt, men det händer inget.
Jag har haft ont hela tiden, men mensen uteblir.
Nu har jag mått illa i tre dagar och börjar undra om jag är gravid, men varför har jag då ont?

// Orololig och undrande Jenny
 
Sv: utebliven mens och smärta...

man kan ha som mensvärk. de är inge konstigt. man svullnar ofta i början av graviditeten. gå å testa dig så du slipper undra.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Men när kan jag testa mig, man måste väl vänta ett tag för att det ska synas på testet?
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Det kan du göra samma dag som du skulle fått din mens.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Okej, då ska jag försöka få tid att gå ner i morgon.
Är så rädd för att få missfall igen om jag nu skulle vara gravid.
Och så måste jag helt klart dumpa mina antidepressiva på studs, vill inte äta sådant skit om jag har en varelse som växer i min mage.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

ja testa dig så fort som möjligt. å prata med din doktor. om du äter antidepressiva nu så behöver du kanske nått annat? lycka till!
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Meningen är att jag ska börja trappa ner dom om två veckor eftersom jag inte behöver dom längre.
Men är jag gravid så tänker jag dumpa dom på studs, då tar jag hellre lite biverkningar.

*nervös*
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Jag skulle haft min mens för 1 1/2 vecka sedan, jag fick mensvärk ett par dagar innan som vanligt, men det händer inget.
Jag har haft ont hela tiden, men mensen uteblir.
Nu har jag mått illa i tre dagar och börjar undra om jag är gravid, men varför har jag då ont?

// Orololig och undrande Jenny

Så började det för mig - mensvärk men ingen mens. Hade mensvärk nästan de första 15 veckorna av graviditeten - växtvärk i livmodern. Så testa dig!
 
Sv: utebliven mens och smärta...

okej. lycka till! skriv gärna å berätta hur de gick=)
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Det är klart att jag ska skriva hur det går.
Nervös som bara den är jag.

Ska ner o köpa ett test idag har jag tänkt. :eek:
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Testet var positivt.
Men vill träffa en barnmorska innan jag tror på det.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Grattis! visar de positivt kan de inte vara fel. testet ger bara utslag på ett visst hormon som bara bildas när man är gravid.

Va roligt=) Lycka till!!!
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Grattis! visar de positivt kan de inte vara fel. testet ger bara utslag på ett visst hormon som bara bildas när man är gravid.

Va roligt=) Lycka till!!!

Tack tack!

Men måste nog prata med barnmorskan innan jag kan smälta det här och berätta för familj och vänner.
Snacka om jätte förändring.

Jag är ju känd som den som aldrig vill ha barn, mamma har gett upp och insett att de enda barnbarn hon får är hundarna.
Många kommer att bli chockade! :p
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Ja du, det är ju en bra fråga.
Han vet om att risken är stor att jag är gravid, men vi bor inte ihop.
Vi har varit tillsammans i snart 4 år, älskar varandra och har pratat om att flytta ihop.

Men hur han tar det när det är ett faktum, det vet jag inte riktigt.
Han lär ta sitt ansvar iaf. Å andra sidan vet jag inte heller vad jag tycker ännu, men det blir säkert bra.
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Berättade för min lillasyster igår kväll att hon kanske ska bli moster.
Vi delar lägenhet och kände att jag ville ha henne delaktig från början. Jag förstod att hon inte skulle bli allt för glad, men att bli fullständigt idiotförklarad hade jag inte väntat mig.
Jag kan inte ta hand om ett hem och jag kan inte ta hand om mina djur och min pojkvän är fullständigt puckad och livsfarlig.
Så hur jag kunde gå och bli gravid nu.

Jag vet ju inte ens till 100 % att det är så.


Nu är det jätte synd om henne, jag har knäckt henne fullständigt.
Tack för det, att jag är livrädd och orolig för detta och huvudet snurrar med miljoner tankar det har inte syster tanke på.
Det är bara hon!
Hennes planer har väl blivit grusade, jag hade tänkt börja plugga efter nyår, men då får jag väl vänta ett år till.
Jag är 33 år gammal, min värld går inte under om det visar sig vara ett barn påväg.

Jag hoppas att hon tänker igenom detta och beslutar sig för att stötta mig.

Jätte tack till Mul för att du finns där!
Du är värd allt guld i världen! :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: utebliven mens och smärta...

men herregud! vilken egoistisk syrra!

hoppas allt löser sig!
 
Sv: utebliven mens och smärta...

Hon pratade med mig i morse iaf, men såg jävligt sur ut.
Tror inte att hon sovit i natt för hon ligger o sover nu fast hon borde varit i skolan. Är ju inte så att jag sover så bra heller, speciellt inte i natt efter hennes utbrott igår kväll.

Om 50 minuter öppnar barnmorskorna sin telefontid, hoppas att någon av dom kan pressa in mig idag för ett nytt grav.test.
Funderar på att be henne följa med mig ner och hålla mig sällskap, så kanske hon förstår att det inte är så lätt för mig heller det här.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 414
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 226
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 525
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 887
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp