ur kan man längta så mykcet efter något som inte finns?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 278
S

SomethingCorporate

Jag håller på att dö av längtan och väntan.
Och hunden är inte ens parad !!
Det vill säga det finns inga garantier att vi ens får någon, men jag håller på att dö, jag vill ha nu, helst igår, helst i mars då vi bestämde oss.

Kan någon ge mig styrka att klara detta.
Och hålla tummarna att det sker en parning nästa vecka och att det föds en valp åt oss i slutet av augusti.

Vet inte vad jag ville med den här tråden egentligen, jag håller mest bara på att driva mig själv till vansinne med att inte kunna tänka på annat än våran blivande hund idag.

Sv: ur kan man längta så mykcet efter något som inte finns?

Håll ut! Den som väntar på nåt gott..................

Jo jag vet hur det är att vänta. Det tog mig nära två år från att jag hittade "min" ras till att jag köpte min första egna hund. Under dessa två år kontaktade jag andra ägare av rasen, blev medlem på rasforum, träffade en uppfödare, gick på ett par utställningar och bara längtade! Kan ärligt säga att de dagar jag inte tänkte på det var mycker få :o

Så jag förstår hur du känner, det är inte kul att vänta! Men jag kan säga att för min del var det värt det. Jag fick min hund till slut, hon är allt jag drömt om (lite olydigare kanske ;)) och lite till :love:
Tror man på ödet så kanske man kan säga att all väntan var bara för att jag skulle få just henne. Så kanske är det därför du måste vänta lite till bara, det finns en liten speciell hund ämnad bara för dig men den är inte riktigt redo än :p

jag vet hur det känns;) Jag väntande också att parningen skulle närma sig med tiken jag tingat en valp efter, och en ursnygg hane jag enbart sett på bild haha.
Tyvärr var turen inte med mig, tiken tog sig inte och då hon bara löper en gång om året kändes det som ett stort nedslag.

Ett par dagar senare åkte jag till Norge och hämtade hem min drömvalp:love: Och jag är hur nöjd som helst och tror inte jag skulle haft sån tur med färg och annat om jag väntat på första tiken.

Lycka till med kommande valpen, tur dem inte dräktiga 9månader:D

Jag vet precis hur det känns!

Om 4 veckor kommer våran hem :love:

Tänkte bara medela att hunden är dräktig och snart kommer dom nog födas :bump:
ca 1 vecka kvar :bump::banana:

Jag håller allvarligt på att dö just nu.

Jag längtar ännu mer än tidigare, och det hjälper inte att min kille faktiskt börjar längta riktigt mycket också, tidigare var det bara jag och då och då "glömde" jag ju bort det.
Nu när inte jag pratar om det så pratar han om det.

spännande :D
Vad blir det för ras? :laugh:

åh vad kul:bump:

Var i samma läge som dig jag med när jag bestämt uppfödare och så då hade dom inte ens parat tika då men nu har jag en underbara kille hemma på 11veckor:D

till alla:

Valparna är nu en vecka och det är så gott som klart att vi får en.
Vi har reseverat en och ska ner vecka 40 och hälsa på valpen och skriva tigningsavtal.

Det är en AHT (american hairless terrier) då min pojkvän är allergisk.

Jag längtar så jag dör snart.
Vill bara ha hem våran lilla kille :love:

Nej, vad COOLT!
Bildbomb är en självklarhet senare hoppas jag, jag har tittat på den rasen jag med! :D

ohhh vad spännande :banana: var tvungen googla på rasen.. vilka små bisamråttor :love:

Ni kommer vara så less på att se våran hund att ni bara vill kräkas när den kommit.
Jag lovar!

hehe jo, jag kallar valparna för skrynkelråttor ja :p :D

Nu är papprena skrivna och handpenningen är betald.
Och vi ska åka och hämta honom den 1 november

24006604.jpg

:love:

Men vi vet inte vad vi vill kalla honom än.

Har ni några förslag?

*kl*

Imorgon flyger jag ner och hämtar honom!
Jag kan knappt fatta det, nu händer det!!
Hur ska jag kunna sova inatt????

Vi har förövrigt bestämt att vi ska kalla honom för Timo.

Spännande... :laugh:
Vet hur det känns, det var tre veckor sedan som jag och min sambo åkte till finland för att hämta vår tik. Åkte över med finlandsfärja på natten, svårt att sova då kan jag lova. Kanske sov två timmar en natten :crazy:
Men oj vad det var värt det när vi väl hittade fram i finland och fick träffa vår flicka.:love:

Nu är det full rulle här hemma hela tiden, roligt roligt.

Hoppas ni får en bra resa imorgon :)

Åh, den här tråden har jag ju missat!
Verkligen supersöt valp! Se till att lägga in massor av bilder så fort han kommit hem :laugh:

Jag vet hur det är att vänta - jag väntade i två år på min valp och när jag fick veta att hon var född och dessutom hade den färg jag älskar mest av alla salukifärger så hoppade jag runt och grät av lycka. (sedan satt jag på bussen och grät av lycka en gång i veckan, för jag åkte till henne varje helg fram till att jag fick hem henne.) :p

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 606
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Hej, ny här på forumet! Hur som helst, det som blivit för mig är att min sambo tvingade på mig en hund förra året då hen lovade att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
14 018
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 023
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka