Upphöjd bilbur, med plats under?

Skogstrollet

Trådstartare
Jag har fått tips om att det finns bilburar som är upphöjda och alltså lämnar utrymme för förvaring under. Tyvärr minns inte tipsaren om vilken tillverkare det var eller var denne såg detta.

Är det någon bukare som sett eller hört talas om detta? Kanske t.o.m har det så i sin bil? (då vill jag hemskt gärna se bild :))

Ska klämma in en golden retriever, en lancashire heeler och en (kompakt) barnvagn i bagaget på en passat. Vore smidigt att kunna ha retrievern i en enkelbur, heelern i den upphöjda och så klämma in barnvagnen (iaf chassit) under den.

Sv: Upphöjd bilbur, med plats under?

Har sett sådana på agilitytävlingar, mest hos de med småhundar och en van. Hundburarna direkt under taket och sen då nästan hela bagaget kvar.
Inte studerat så noga, tror det är platsbyggt.
Men det finns väl burtillverkare som du kan måttbeställa hos? Om du förklarar hur du vill ha det så kanske de har byggt så tidigare eller kan hänvisa dig vidare.

Ja får jag inte mer konkreta tips så får jag helt enkelt börja ringa runt. :)

Kolla Alu-flex. De har bland annat denna bilden på sin sida:
P1010077.jpg

Problemet med en sån där bur som aluflex gjort är att det är jäkligt högt att hoppa i och ur för hundarna.

Tycker personligen det är mycket bättre att bygga så saker får plats ovanför buren om man har den möjligheten att avvara plats.

Problemet med en sån där bur som aluflex gjort är att det är jäkligt högt att hoppa i och ur för hundarna.

Tycker personligen det är mycket bättre att bygga så saker får plats ovanför buren om man har den möjligheten att avvara plats.

Hunden är två äpplen hög och väger hälften så mycket som barnvagnen , jag har räknat med att lyfta upp honom. :)
Jag vill bara ha halva utrymmet på det viset, andra halvan blir en vanligt enkelbur till retrievern. Om jag får som jag vill.

Ska kolla AluFlex, tack för tipset Line_n!

Det är väl bara att ringa runt till de som specialtillverkar burar, ex. Robust? Tänkte om du vill optimera så att du får så mycket plats som möjligt till hundarna så är kanske måttillverkad ett måste?

Hej
Vi har en sådan lösning men den är platsbygd - bra när maken är inredningssnickare och ingenjör:). Anledningen till att vi hellre har plats under är för att inte störa luftcirkulationen. Tror dock att det kan vara problem med takhöjden i en vanlig personbil, även om det är en liten hund. Vi har en van och där fungerar det bra. Ser ut som den bild du redan fått ungefär. Vi har lämnat så mycket plats bakom buren att hunden får ett steg att använda sig av så det blir inte högt alls. Det fungerar också som fikabord/plats om man vill stanna ute t ex och sitta tillsammans med hundarna - då får vi också tak över huvudet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka