Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bestämde mig lite impulsivt för att säga att jag är intresserad av en svindyr bok. Ett styck riktig och viktig salukihistoria, en bok som är snudd på omöjlig att få tag på nu. En vän till en vän ska sälja sin, och min vän frågade direkt om jag ville ha den. Det går inte att säga nej, även om det blir dyrt. Får dock se när jag får den, för frakten till Sverige blir dyr. Istället får boken åka hem till vännen och så får jag den när jag framöver reser dit för att hälsa på. :rofl: Så mycket tokigheter man gör ibland för de här hundarna.

Bestämde mig lite impulsivt för att säga att jag är intresserad av en svindyr bok. Ett styck riktig och viktig salukihistoria, en bok som är snudd på omöjlig att få tag på nu. En vän till en vän ska sälja sin, och min vän frågade direkt om jag ville ha den. Det går inte att säga nej, även om det blir dyrt. Får dock se när jag får den, för frakten till Sverige blir dyr. Istället får boken åka hem till vännen och så får jag den när jag framöver reser dit för att hälsa på. :rofl: Så mycket tokigheter man gör ibland för de här hundarna.

Eh... vi ska INTE gå in på vad min samling med arabhästlitteratur kostat i inköp! Men jag tröstar mig med att ingen av dem sjunkit i värde iaf :angel:

Eh... vi ska INTE gå in på vad min samling med arabhästlitteratur kostat i inköp! Men jag tröstar mig med att ingen av dem sjunkit i värde iaf :angel:
Åh, den skulle jag vilja läsa ❤️ Vad för sorts böcker är det?

Jag har lite för många böcker med hundraser. Jag hittar inte en av dom nu menhoppas jag inte slängt den men jag ärvde en från typ femtiotalet med ritade hundar och där är rolig att läsa och jämföra med nu så jag hoppas jag hittar den. Och så har jag en bok som är speciell för mig för morfar har märkt ut vilka hundraser han funderar på att köpa.

20240607_155826.webp

Hopmonterad 😅

Åska mullrade dessvärre in mitt i det hela när jag hade satt upp slalompinnarna (måste köpa fler) och måttade var jag ska fixa hinder, så slutfixet och invigning av hobbyagillitybanan får ske när det dyker upp bättre väder för utefix 🤷‍♀️

Spock är lycklig, hans nya pool har kommit. Tyvärr tog räven ankorna häromdagen så de fick aldrig chansen att uppleva den 😥.
20240607_151212.webp

Har verkligen haft full rulle sista tiden men nu är iallafall sista skoluppgiften avklarad och jag kan släppa det över sommaren tack och lov!
Ska vara funkis på lydnads SM nästa helg, det kommer vara jätteroligt och intressant. Går mest och längtar efter semestern nu, har tre veckor i juli och sen nån vecka i augusti så jag får en lugn start med pluggandet tänkte jag.
Planen är att åka iväg på lite tävlingar med husse nu i sommar men måste sätta oss och planera och anmäla oss också till det som passar.

Första banträningen på ett år. Jag är så stolt över Milou. Instruktören sa att Milou minsann inte lagt av sig senaste året. Att han var ett proffs, en riktig expert och så sa hon att vi är startklara i startklass 1 men att jag kanske ska prova någon eller några blåbärstävlingar för att få lite erfarenhet.

Gillar henne för hon gör kluriga banor. En sak jag trodde skulle vara svår till exempel var att ta A hindret, direkt ner i en tunnel under A hindret, upp igen på A hindret direkt efter tunneln och sen ner och genom tunneln åt andra hållet. Som en liten åtta. Men Milou fattade direkt. Vi körde alla hinder utom gungan och slalom.

Jag har ju känt att det gått bra så det var roligt att det inte bara var jag som trodde det. Att höra att Milou var ett proffs var något jag behövde höra.

Jag frågade om det blir någon mer träning nu och hon visste inte. Hon sa att hon skulle gå igenom hundarna som tränar där och försöka sätta ihop grupper och att hon kommer höra av sig.

Min lilla proffsiga Milou kommer alltså fortsätta behöva dras med bara mig som inte är ett proffs. Det går ju uppenbarligen men jag vill ha någon som utmanar mig. Lär mig tekniken och detaljer. Har hittat lite banskisser på internet som jag ska ta hjälp av.

Men nöjd matte och nöjd hund som kröp upp i mitt knä när vi kom hem.

Det är spännande att ha hund nästan jämt. Hanhunden med sambon blev attackerad på kvällspromenaden. Varken jag eller hundens ägare lyckades få tag i hunden när den springer runt, runt och försöker bita. Lyckligtvis fastnar kopplet under ett bilhjul tillslut. Inga fysiska skador vad jag kunnat se men hanen är en känslig själ och redan osäker på andra hundar.

Sambon blev förvånad över att tiken inte hoppade in. Jag är inte det minsta förvånad. Hon är så totalt ointresserad av bråk, världens sämsta kamphund.

20240429_142300.webp

Lily har en ny morgonrutin. Hon SKA ut på balkongen varje dag efter frukost. Bäst för mig att jag öppnar dörren dit, ungefär. Idag hade jag inte gjort det utan gått direkt till soffan för att äta frukost. Då kom hon till mig, pep, gick iväg lite, pep igen och höll på så tills jag förstod att följa efter henne. Så fort jag öppnade dörren var hon nöjd och gick ut för att lägga sig där och spana.

Och nu följde Ebrah efter. Hon planerar nog att sola! Undrar hur lång tid det tar innan hon kommer in och flåsar för att det är varmt :p

Min trötta hund väckte mig för han var akut nödig.
Men medan jag kläde mig la han sig. Likadant när vi kom det till dörren. Han la sig medan jag tog på jacka och skor. Sedan var det tjurrusning ut på infarten för att sätta sig.

Samma på morgonen. Direkt när vi kommit in och sanerat honom efterr morgonkissning ville han upp i mitt knä för att sova vidare.

Jag och Tilda har äntligen fått en plats på ett Bph :) får lov att åka lite över 2 timmar till Malung, men men, inte mycket att göra åt. Redan på söndag den 16e blev det. Någon rasklubb hade bokat men man kunde anmäla intresse ifall de inte fyllde alla platser själva.

Behövde köpa mjölk och tanka. Väl i bilen fick jag ett infall och åkte till hundrastgården. Där var en mormor med två tonårspojkar. Och en svart staffe.

Mormor blev rädd att staffen skulle äta upp Oskar och ringde dotter som försäkrade att hunden var snäll. Och det var den. :D
Men Oskar körde slut på den. 2,2 kg phalene får upp farten rätt ordentigt. Staffen orkade korta race och var till slut så flåsig att den låg och vilade mellan rusningarna. Jag greppade min hund ibland så staffen skulle hämta andan.
Nöjd vovve vilar på min tröja här hemma.

Behövde köpa mjölk och tanka. Väl i bilen fick jag ett infall och åkte till hundrastgården. Där var en mormor med två tonårspojkar. Och en svart staffe.

Mormor blev rädd att staffen skulle äta upp Oskar och ringde dotter som försäkrade att hunden var snäll. Och det var den. :D
Men Oskar körde slut på den. 2,2 kg phalene får upp farten rätt ordentigt. Staffen orkade korta race och var till slut så flåsig att den låg och vilade mellan rusningarna. Jag greppade min hund ibland så staffen skulle hämta andan.
Nöjd vovve vilar på min tröja här hemma.
Oskar hade nog haft det väldigt roligt med mina damer :D

Idag tränade vi lite agility innan jobbet. Ebrah var SÅ glad! Hon älskar verkligen all möjlig typ av träning. Ska se om jag på något vis kan få rutin på att träna oftare med henne.

Och hade jag haft plats med en till hund så hade jag köpt någon liten "arbetshund" (typ dvärgschanuzer) för det är ju så kul att träna när hunden älskar det också!

Milou. Blir tokig på honom. Jag har några pallar med näringsdrycker. Inplastade. Går iväg för att rösta , borta 15 min. När jag öppnar dörren och inga tokiga hundar möter mig får jag en klump i magen. Då har Milou öppnat den i hallen, tagit ut en flaska och lagt den på mattan, gnagat håll och hällt ut drickan på hallen så att det så klart blir jätte svårt att torka upp. Men han hade redan druckit upp den…

Dumma lilla hund, Han fick ett kyckling tuggben,jag var borta så kort och så gnager han hål paketet och plockar ut en näringsdryck. Han är för smart för sitt eget bästa den där lilla saken. Proffs på Agility sa instruktören. Proffs på hyss och sånt han inte ska göra lägger jag till.

IMG_0342.jpeg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 022
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 815
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 009
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka