Uppblåsbar "extrasäng"?

Mia_R

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en uppblåsbar madrass som syrran, eller jag, får sova på när hon kommer för att hjälpa mig packa ihop det sista av vad som ska vara kvar, vad som ska magasineras, skänkas bort eller slängas.

Jag köpte tidigare en hopfällbar extrasäng men efter att jag provlegat den själv med extradyna så kommer det inte bli några fler. Någon som har testat uppblåsbara extrasängar? Den är 46 cm hög och recensionerna på nätet har varit övervägande positiva. Fördelen är även att mitt extrarum kan användas som kontor/hobbyrum och inte enbart gästrum då den är lätt att tömma och stoppa undan när den inte används. :idea:
 
Jag funderar på att köpa en uppblåsbar madrass som syrran, eller jag, får sova på när hon kommer för att hjälpa mig packa ihop det sista av vad som ska vara kvar, vad som ska magasineras, skänkas bort eller slängas.

Jag köpte tidigare en hopfällbar extrasäng men efter att jag provlegat den själv med extradyna så kommer det inte bli några fler. Någon som har testat uppblåsbara extrasängar? Den är 46 cm hög och recensionerna på nätet har varit övervägande positiva. Fördelen är även att mitt extrarum kan användas som kontor/hobbyrum och inte enbart gästrum då den är lätt att tömma och stoppa undan när den inte används. :idea:
Vi har sovit många nätter på sådana när vi har hälsat på syrran och man sover riktigt bra på dem. Gäller bara att pumpa upp ordentligt, ibland får man fylla på varje kväll.
 
Jag har en som jag sov gott på flera veckor i väntan på min nya säng. Ingen av de gäster som lånat den har klagat heller. Största/enda problemet är att den inte är helt tyst om man är en sådan som rör sig på natten, men inte så farligt. Har lagt ett extratäcke över den ibland, då knorrar den mindre och blir lite mjukare förstås. Det bästa är ju att den knappt tar upp någon plats när den inte används, så bra att ha! :D
 
Jag tycker dom är bra och jag sover gott på såna.

De kan vara svåra att ta sig ur. Precis som @Tokyo skrev tycker även jag att de kan knarra o låta en del. Tycker det avhjälps även genom en filt eller lakan mellan madrass o golv, om de inte står på en matta. :)
 
Jag hade en riktigt bra sådan (140 cm). När jag behövde sova på den en längre tid så la jag en tunn bäddmadrass ovanpå. Den var ganska hög vilket gjorde att det var lätt att ta sig upp och ner.
 
Riktigt bra och smidiga att bara ploppa in i vägguttaget och blåsa upp! Dock så avråder jag från att köpa dem från stora firman från Insjön, efter att att 12-åringen haft sönder i genomsnitt en per cup-helg under det gångna året, (genom att de fått pyspunka) Så har vi konstaterat att andra märken håller bättre. Har ändå haft ett litet urval att basera slutsatsen på då inte alla 25 killars madrasser av olika märken har haft samma brister...
 
Jag tycker dom är bra och jag sover gott på såna.

De kan vara svåra att ta sig ur. Precis som @Tokyo skrev tycker även jag att de kan knarra o låta en del. Tycker det avhjälps även genom en filt eller lakan mellan madrass o golv, om de inte står på en matta. :)
Ja, en filt, lakan eller om man kan ställa den på en stor matta är verkligen ett hett tips, annars gnetja det ordentligt.
 
De gånger jag har letat på såna har de varit alldeles för mjuka och/eller pyst ut luft så jag legat som en fällkniv efter halva natten. Jag personligen har sovit bättre på de som är lägre, typ såna här
1724077224158.png

som vi har haft från några olika säljare/tillverkare. Men visst, de saknar ofta inbyggd pump,. vilket vi löst med en separat elektrisk pump.
 
Jag funderar på att köpa en uppblåsbar madrass som syrran, eller jag, får sova på när hon kommer för att hjälpa mig packa ihop det sista av vad som ska vara kvar, vad som ska magasineras, skänkas bort eller slängas.

Jag köpte tidigare en hopfällbar extrasäng men efter att jag provlegat den själv med extradyna så kommer det inte bli några fler. Någon som har testat uppblåsbara extrasängar? Den är 46 cm hög och recensionerna på nätet har varit övervägande positiva. Fördelen är även att mitt extrarum kan användas som kontor/hobbyrum och inte enbart gästrum då den är lätt att tömma och stoppa undan när den inte används. :idea:

Jag har köpt på jysk, tycker de är toppen. Bara att plugga i. Jag brukar bädda med en tjock filt under lakanet, så känns det mer som en säng.
 
Vi har två såna. En i enkelstorlek och en lite större. De funkar superbra. Lätta att blåsa upp när man ska ha dem och tar i stort sett ingen plats undanställda. Alla våra nattgäster har varit nöjda, både yngre och äldre sådana.
 
Jag köpte en Bestway från Jula och hoppas att den blir bra. Den är 46 hög och i morgon kommer mamma upp för att vara hus- och djurvakt. Om hon vill sova på den eller i min gamla gästsäng får hon själv bestämma, men en låg på golvet blir för svår för henne att ta sig upp från om hon behöver gå upp på natten.

Jag ska bädda med en filt under lakanet och ställa på en matta så kan vi nog sova bägge två, hoppas jag, vem som nu än sover på den. Recension kommer på onsdag. :up:
 
Jag har en dubbel som mor och far sovit på åtskilliga gånger när de varit här och då alltid flera nätter i sträck. De är runt sjuttio båda två och pappa har riktigt dålig rygg, det har ändå gått bra. Jag har en extra bäddmadrass som de får låna.
Nu när jag har besök av brorsonen och hans kompis köpte jag en likadan singel som kompisen använder och de sover som grisar båda två.
Singelmadrassen har vi fått pumpa upp igen men det är mest för att den är ny, då ska den ju "stretchas". Dubbelmadrassen håller himla bra men annars är det ju superlätt att pumpa den en minut eller två. :)

Jag tycker att det är bra att lägga någontin mellan lakanet och själva madrassen även om man inte använder bäddmadrass, mest för att suga upp kondensen ifall det blir lite fuktigt mellan kroppen och gummit sas.
 
Jag har sovit på en sån ett antal gånger men tycker tyvärr att det är jättesvårt att sova bra på dem. Vet inte om det beror på att jag sover på sidan och ibland vänder mig men jag sover alla gånger mycket hellre på en vanlig madrass/soffa/vadsomhelst än en sån där.
 
Min mamma har någon variant från Jysk, jag sov på den när vi besökte mormor några dagar och jag tyckte jag låg bra.

Mamma sov på den i flera månader nere i vardagsrummet när hennes hund var konvalescent efter en operation och inte skulle gå i trappor (sovrummet låg på övervåningen) och hon klagade inte, tvärt om så tyckte hon att hon sov bra. Och då hade hon även hunden i ”sängen”.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp