Underbart i England

Prillan

Trådstartare
Hej! Nyss hemkommen från galoppens mecka, Newmarket o Lambournområdet vill jag bara säga till er galoppfrälsta som inte varit där..Åk dit. Underbara hästar,supermysig miljö (många pubar o underbara hus o stall) o trevliga människor.
Jag är alldeles lyrisk:love:
mvh
prillan

Sv: Underbart i England

been there - done that ;) Kan bara instämma :D

Vi ska dit i Juni förhoppningsvis!
Vilka priser ligger hotellen på ungefär och var där billigt? Galopputrustning då då.

Tiggertjejen skrev:
Vi ska dit i Juni förhoppningsvis!
Vilka priser ligger hotellen på ungefär och var där billigt? Galopputrustning då då.
Hej! Bed&Breakfast kan man hitta från ca 350,- men hotellen i Newmarket är mkt dyra minst(ca 800-1400 ,-/pers i dubbelrum. o de som inte var så bra var att de går ba### mig inte boka ett hotellrum om man inte lämnar ut sitt kontokortsnummer, vilket banken supervarnar för.
Maten,buss o tåg var svindyrt i hela england.Dagens rätt (100-170,-)
Flygbuss Stansted-Newmarket (200,-)
Hästaffären i Newmarket, Gibsons, finns visst i hela England o priserna är väl som i Sverige men de har allt...
tex. röd, grön eller blå sadel i mocka o skinn,ca 3200-3500,-
Galoppträns ca 750,-
Beställda hjälmöverdrag, 350,-
Färgade skinnjockeystövlar, ca 3000-3500,-
mvh prillan

Tack!

Finns det bra förbindelser om man bor utanför newmarket?
Vad skulle du räkna på i rena boende, rese och matkostnader på 4 dagar i eller utanför newmarket?

Utrustningen trodde jag skulle vara billigare då det ryktas om det, finns där många hästaffärer?

Gibsons är den bästa butiken, finns en del andra men de säljer mer stallgrejjor, skottkärror och sånt och det kanske är lite svårt att få med på flyget. :) Det är inte billigare där än i Sverige men det är ett grymt utbud.

Ett tips är att boka en guidad tur, det fanns flera att välja på, en gick t.ex till National Stud. British Racing museum var också sevärt (det är där man kan boka guidade turer).

B&B är det lätt att få tag på, rekommenderar en som låg nära "Clock Tower" (old station road), bra standard. Karta

Men som sagt, att bara glida runt och kolla alla ridvägar och stall inne i stan är en ganska trevligt, glöm inte att kolla in Warren Hill bara!

Från Stanstead går det buss till Newmarket (direkt ut till tävlingsbanan då det är löp), det går även att åka tåg från Stanstead. Men att hyra en liten ganska billigt, då kan man åka runt lite mer.

Tack för informationen!
Hur är tillgängligheten att få se hur de tränar sina hästar och även kanske få se något stall?

I en av de guidade turer som finns har jag för mig att det ingick ett besök hos en galopptränare. Annars är det bevakningskameror, grindar, murar med taggtråd och andra otrevligheter som gäller för att hålla objudna gäster borta.:smirk: Man kan se en skymt av stallarna om det råkar stå en grind öppen eller så, annars är det rätt kört. Däremot så är det galopphästar överallt, på morgonen rider de från stallen inne i stan (!) ut till galoppbanorna utanför stan.

Aha det kan ju vara trevligt om man hittar en sådan guiadingtur. Synd med murar och diverse.
Fast tävlingarna ska bli intressanta iallafall....

Hej!

Har också planer på att resa till Newmarket och blir ännu mer frestad när man läser här. Men är det någon som kan tipsa om var men kan se lite om vilka race som går?

newmarketracecourses.co.uk, där finns alla datum.
Var i Newmarket för första gången för några månader sedan. Helt fantastiskt. Warren Hill var en upplevelse som är svårt att slå!

Tack. Nu gäller det bara att hitta en tidpunkt och planera.

Haha, jag tordde det handlade om att jobba där :o Men det kankse är England i allmenhet som är underbart!? :banana: Det tycker jag!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka