Ultrashield eller Switch? Hållbarhet?

Mella

Trådstartare
Tänkte införskaffa lite "antiflug(mm)medel" och tänkte köpa Switch, som jag brukar göra. Men jag har förstått att många använder sig av Ultrashield, vilket tycker ni fungerar bäst? Jag tror att båda produkterna ska sluta säljas, så jag undrar hur hållbarheten är. Kan man köpa på sig lite ;)

Sedan, HUR giftigt är det? Jag kan glatt och villigt erkänna att jag faktiskt inte har så stor koll på den biten. Någon som vet? Tänkte bara tanken att de kanske förbjuds av en rimlig anledning... pest eller kolera! ;)

Eller...nja.... pest eller typ förkylning ;) , efter ha sett hästar som sprungit sig genomböta för att fly från våra bevingade små ovänner ;)

Sv: Ultrashield eller Switch? Hållbarhet?

Switch är förbjudet från 1/6, Ultrashield ska visst forsätta säljas men dom ska visst ändra på nåt i det som ingår, har dom sagt till mig från en stor känd affär. Tycker Ultrashield är bäst, ända som funkat på vår känsliga fullblodsvallack. Vet ej vad som håller längst. Det är ju livstids slaktkarens (heter/stavas det så?), får ej ges till små föl, så giftigt är det men vet ej hur giftigt egentligen det är?

Nja det där var väl ändå en sanning med mycket modifikation. Det blir förbjudet att sälja Switch i år (men jag tror det var 30/6).*Den får dock användas i 1 år efter det att den inte får säljas. Det betyder att köper du nu får du använda den tom 30/6 nästa år.

Ultrashield tycker jag har funkat överlägset bra! :)

Men "tyvärr" försvinner båda dessa effektiva medel från marknaden efter i år...:(

kl

Centaura är ett nytt medel som funkar till häst hund och människa. Det ska vara effektivt har jag hört. Ett litet tips så där :)

Switch är giftigt för vattenlevande organismer. Tyvärr, för jag tycker att det fungerar jättebra mot fästingar.

UltraShield har jag aldrig provat, men måste man inte spreja rätt ofta? Switch räcker ju om man häller på och så håller det några veckor sen om det inte är väldigt regnigt.

Inget hjälper direkt mot knott om du frågar mig. Fästingar hjälper båda mot men US behöver appliceras mycket oftare.

Dock, de jag haft som varit känsliga och inte tålt switch har tålt US. Är permetin (stavning?) i båda, men mer koncentrerat i Switch.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka