Ua på besiktningen sedan halt?

Sv: Ua på besiktningen sedan halt?

Vad jag menar är att det är ju ingenting som hindrar att man lägger till blodprov redan idag när man besiktigar en häst.

KL
Vet inte om någon reda har nämt detta redan.
Hästen kanske har sämre muskler m.m i ena varvet?

kl

En besiktning visar ju bara att hästen vid det tillfället besiktningen görs är frisk och kry. Har man otur trampar den snett på väg in i stallet igen och blir halt.

Att börja spekulera om hästen har fått smärtstillande inför besiktning är lite väl magstarkt tycker jag, och inget jag skulle börja fundera på det första jag gjorde. Har man inte större tillit till folk än så får man förstås be om blodprovet etc vid besikning, eller besikta på klinik.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 078
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min älskade häst har varit halt nu ett bra tag och trots stort förtroende för min veterinär hade det varit skönt att höra andra...
Svar
8
· Visningar
2 256
Senast: lett
·
Hästvård Hej! Jag har ett fullblodssto på 10 år, som jag har haft i två år och pga olika personliga saker, så har hon ibland fått stå perioder...
Svar
9
· Visningar
5 124
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka