Sv: Tuggben!

Tänk bara på när du köper ben att de rökta benen inte är så bra för magen, bättre med färska ben.

Enligt min erfarenhet så verkar det bara vara som så att man får jobba mycket hårdare och helt annorlunda med vinthundar.

Men å andra sidan sett så får jag göra det med mina terriers också. Kommer inte jag med exakt rätt motivation, så skiter dom i allt.

Enligt min erfarenhet så verkar det bara vara som så att man får jobba mycket hårdare och helt annorlunda med vinthundar.

Visst är det så men personligen tycker jag det är mycket svårare med förbudsbiten än med inlärning av nya moment. Inlärning av nytt är det ju "bara" att hitta motivationen som passar för just den hunden (i mitt fall något ätbart, vad som helst) medan förbudsbiten verkligen är jättesvår.

Det är både motivation och korrigering där med. Jag har också jättesvårt med mina, eftersom dom inte tar åt sig direkt.
Framför allt min hane skiter i allt, och bryr sig varken om arg matte, utfrysning, obehagligt, smärta eller mycket annat. Då får man börja tänka ordentligt istället.

Jag fick in förbuden genom motivation, och lite korrigering.

Jag fick in förbuden genom motivation, och lite korrigering.
Du har inte lust att vidreutveckla hur du gick till väga? (ursäkta ts för OT)
Jag har väl lite motsatt problem, är jag för hård i korrigeringen blir hunden istället olycklig och vill inte umgås med mig men fortsätter gärna stjäla min mat/tugga på sitt koppel eller vad det nu är hon pysslar med. Men resultatet är ju ändå det samma -korrigering som problemlösning funkar inte.

Liknande trådar

R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
2 000
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 387
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 207
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
647
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka