Trickträning?

Colina

Trådstartare
Finns det någon här som sysslar med trickträning? Gärna i närheten av Norrköping eller Stockholm. Är nyfiken på att lära mig mer om det.
 
Sv: Trickträning?

Jag har gjort litegrann men har inte tränat på ett tag nu, men skulle vilja lära mig mer! :D Buga, spansk skritt är det hon kan bäst, säger "frihetsdressyr" till att hon går efter mig o.s.v. :) Roligt men idé torka just nu.... Vad gör du(Colina)/ni?
 
Sv: Trickträning?

KL

Min häst kan vacker hov höger/vänster, puss, le!

Vi påbörjade spanskritt men är lite osäker på hur så tips mottages tacksamt :)

Skuggan_
 
Sv: Trickträning?

Jag gör ingenting alls än så länge men hoppas hitta någon att lära mig av :)
 
Sv: Trickträning?

Har hållt på med Shettisen, så som stegra, ligga, sitta (både med och utan ryttare), buga osv. Vi tävlade tidigare i Agillity, där vi lärde oss att stå på pall med framhovarna.
 
Sv: Trickträning?

Det finns inget sätt som man SKA göra på när det gäller trickträning! Det bästa är väl först att hitta vilket sätt man vill köra på. Jag kör med klicker, använder dock munnen att klicka med då det underlättar att ha en sak mindre i händerna. Så klicker och godis är väl de jag rekommenderar. För att hästen ska lära sig innebörden av klickern är det bra att börja med trick som är lätta. Jag brukar passa på att klicka och ge godis när hästen gör något i vardagen naturligt. Skriv upp allt du skulle vilja lära din häst och stryk sedan de du lärt hästen.

Flema (le) kan man passa på att göra vid t.ex avmaskning eller genom att ge dom något dom inte tycker är speciellt gott, då brukar dom höja överläppen och då ska man passa på att klicka och ge godis. Det viktiga är att använda fantasin! Börja med att backa hästen från marken och klicka. När hästen kan klickern kommer den ta stanna upp så fort du klickar och fatta att den ska upprepa det :)
 
Sv: Trickträning?

Det finns någon gammal tråd på hanteringsforumet som du kan kika i. Fler olika användare har svarat där. Jag har för mig att det är lite tips etc.

Hästarna brukar tycka det är skoj!

Här är jag och min lille kompis i förrgår:
KompisarCrop_zps3c55de1e.jpg
 
Sv: Trickträning?

Det finns någon gammal tråd på hanteringsforumet som du kan kika i. Fler olika användare har svarat där. Jag har för mig att det är lite tips etc.

Hästarna brukar tycka det är skoj!

Här är jag och min lille kompis i förrgår:
KompisarCrop_zps3c55de1e.jpg

Så mysigt det ser ut :) Hästarna brukar tycka det är väldigt kul! Jag är ivrig efter att få hem min frieserkille efter sommarens hingstbete, då ska vi sätta igång lite lätt :)
 

Liknande trådar

Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Amha
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp