Trakehnerhingst?

Sv: Trakehnerhingst?

His Highness är inte trakehnare utan Hannoveraner med Trakehner-far.
Förutm Ängagårdens Trakehner finns Silvermoon (Matinés pappa),Herzensdieb, Szkopul 929 (polsk trakehner).

Jag vet att HH inte är 100% Trakehner,det var just med pga hans möderne jag rek. honom.Tror det är bättre m lite blandat fäderne om mödernet är 100% trak.Men det var kanske off tråden....

mvh/barb

Hejsan!

Jag är lycklig ägare till ett underbart Trakehersto som jag tänkt avla på till sommaren. :) Nu funderar jag då självklart på vilka hingstar som finns tillgängliga. :confused: Vill ha ett renrasigt föl, alltså en trakehnarhingst! :idea:

Då undrar jag ju alltså vilka trakehnerhingstar som finns tillgängliga på semin. Någon som har en aning? Blir jätteglad för alla tips jag får!

MVH Maja

Om du inte ska avla inom trakehner, utan regga inom ASVH, föreslår jag don romantic eller don primero!

Tack! :bow: Jag har lite svårt att förstå danskan, men visst är han väl motsvarande A-premierad i Danmark?

Han är elit sedan 2004, står allra längst ner till höger.

Kåring=premiering
Materialprove=bruksprov

Konkurrrencresultate betyder tävlingsresultat.

Aha, desto bättre, tack för hjälpen! Men han verkar inte ha haft så många avkommor de senaste åren?

**KL**
King Arthur är en hingst jag har missat, jag ska ärligt säga att många av namnen i hans stam inte säger jättemycket, men han ser ju gansak elegant och trevlig ut. Någon som vet något intressant? Har ett sto dräktigt med honom eller vet vad han lämnar?
U

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
Gnägg Hej alla experter! Jag har under en period letat efter en foderhäst, provridit ett tiotal. Men med min osäkerhet och rädsla har jag...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
13 156
Senast: nickan1
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 275
Senast: MaRomer
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka