Trakehnerhingst?

Maja_Kandi

Trådstartare
Hejsan!

Jag är lycklig ägare till ett underbart Trakehersto som jag tänkt avla på till sommaren. :) Nu funderar jag då självklart på vilka hingstar som finns tillgängliga. :confused: Vill ha ett renrasigt föl, alltså en trakehnarhingst! :idea:

Då undrar jag ju alltså vilka trakehnerhingstar som finns tillgängliga på semin. Någon som har en aning? Blir jätteglad för alla tips jag får!

MVH Maja

Sv: Trakehnerhingst?

I år fanns Caprimond (Elit e.Karon-Macksen), Hohenstein I (Elit e.Caprimond-Matador), Karolinger I (e.Latimer-Hohenstein) - dessa hittar du på www.angagarden.com, King Arthur (e.Buddenbrock-Consul) och Summertime (e.Michelangelo-Arogno).
Dessutom står Szkopul 929 (Arianin-Karkas) i Sverige.

KL

Hade jag ett fint trakehnersto skulle jag också överväga att använda en halvblodshingst, gärna med Donnerhall-blod. Halv-trakehnare blir ofta framgångsrika på tävlingsbanorna! Vad är det för stamtavla på ditt sto?

Ängagårdens hingstar är jättefina! Har själv ett halvblodsto med mycke trakener blod och hon är dräktig iår med Highlander e: Hohenstein som kommer från ängagården. Hoppas på en riktig pudding!!!:love: :love: :love:

Ängagårdens hingstar är jättefina! Har själv ett halvblodsto med mycke trakener blod och hon är dräktig iår med Highlander e: Hohenstein som kommer från ängagården. Hoppas på en riktig pudding!!!:love: :love: :love:

Det blir garanterat en mycket ädel och vacker fölunge! :bump:
Vad har du för stamtavla på ditt sto?

Det blir garanterat en mycket ädel och vacker fölunge! :bump:
Vad har du för stamtavla på ditt sto?

Hon är u: Ella e: Happy Day ue: Lambert så det är endel fullblod oxå!

Hon är syster med Tellwells mamma! O tellwell kommer visas i globen i år igen!!!!:banana:

Ooops! Lite kortslutning där:o :o det är inte lätt när det är svårt

TS:
Jag tror Herzendieb kommer finnas tillgänglig i Sverige nästa år

Senast ändrad:

:banana: :bump: Har sett 4 st Grafenstolz-ungar i sommar och alla har varit klass 1. Alla ägare har lovordat deras temperament. Tänkte bara att det kunde vara kul att veta.:love:

1234567890

Senast ändrad av en moderator:

Som jag förstod på stammen du angav är nog ditt sto tämligen rent från trakhenerblod. Inte för att hon är sämre för det;)
Eller har jag missuppfattat?

OK, Tack

Det börjar bli lite svårt att hålla reda på alla hingstar som finns tillgängliga i Sverige utan Hingstkalender inser jag ju :angel:

Hej, ursäkta att jag inte svarat på länge, men det har hänt så mycket med hästen som inte borde hända så det har varit lite strul, men dock finns fortfarande tankarna på betäckning till våren. Skulle någon kunna sammanfatta vilka hingstar som verkligen finns tillgängliga som är trakehnare? Har sett Ängagårdens hingstar, riktigt snygga, men man måste ju ha ögonen öppna för alla alternativ. Har ännu inte riktigt bestämt hur det blir men vill vara beredd att skicka efter direkt om vi väl bestämmer oss.

Min tjej är e; Antares (e; Ith, ee; Ibikus) och u; Karola (e; Ostwind)

Önskar gärna svar, varför inte maila lite på hotmail eller msn?

Maja_1990_bg@hotmail.com

Jag skulle nog titta lite extra på His Highness.

mvh/barb

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
Gnägg Hej alla experter! Jag har under en period letat efter en foderhäst, provridit ett tiotal. Men med min osäkerhet och rädsla har jag...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
13 156
Senast: nickan1
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 275
Senast: MaRomer
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka