Träd som hörnstolle.

Kicki081

Trådstartare
Jag ska använda en ek som hörnstolpe i hagen. Jag vill dock inte skruva i den utan har läst om nån som surrar fast en stolpe i trädet med nån bräda son skydd. Nån som gjort detta och har bild?
 
Du måste sätta brädor runt hela eken och surra fast dem med snöre som inte rör barken (så det inte kan skära in i barken).
Det vore enklare att slå ner en vanlig stolpe.
 
Jag gillar också träd som hörnstolpar, dom står ju ändå där.
Jag skruvar isolatorerna direkt i. Ett stort träd tar ingen skada. Sen får man skruva om när trädet växer.
Men vill du sätta brädor runt så; Ta en bunt gamla bräder och ett spännband. Sen får du ju hålla koll så du inte stryper trädet genom åren.
 
Jag använder också träd, att få ner en hörnstolpe bland alla stenar och rötter är inte det lättaste. Jag brukar knyta fast en plaststolpe eller två på utsidan, oftast en som förlorat foten ;) med ett par balsnören. När trädet växer brukar snörena gå av efter några år, då får man knyta dit ett nytt.
 
Jag har massor med träd som "stolpar" i mina hagar, främst björk och gran. Skruvar isolatoren direkt i trädet.

Kom bara ihåg att ek är giftigt för hästar, så det kanske vore bättre att stängsla så den hamnar utanför hagen...?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 198
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
612
Senast: Miingla
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 973
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 015
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp