trådlös barnvakt

Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
Ni som redan har sådana. Vad ska vi tänka på när vi ska köpa en sån? Vad ångrar ni att ni inte satsade på och vad är onödigt. Tips önskas. :d
 
Sv: trådlös barnvakt

Jag önskar att vi haft "rörelse detektor" på våran, vet inte vad det heter, men det är en liten "stapel" som blinkar beroende på hur mycket barnen rör sig.
För ibland om man ser på tv eller sitter ute och det är lite folk med så är det inte alls säkert att man hör barnen direkt, då hade det varit skönt om en ljusstapel visade dels att det låter och dels att det rör på sig!

Enda jag saknar.
Kanske skulle köpa en ny *funderar*, de är verkligen guld värda alltså!!!
Att kunna gå ut när barnen sover (inom springavstånd in förståss) och inte behöva sitta inne i soffan typ från 19 när barnen lagt sig.
 
Sv: trådlös barnvakt

Köp en som är trådlös åt båda hållen. Köpte en på Clas Ohlson där sändaren måste sitta i kontakten. Vet inte varför vi köpte den. Krångligt när barnet somande i bilen å dra förlängninskabel in bilen osv. Det slutade med att sladden till monitor gick av eftersom den klämts i bildörren för många gånger :D Den rekommenderar jag inte.

Däremot har vi nu två vanligt walkietalkie (inköpt på Claes Ohlson) en hos bebisen och en hos oss. Räckvidden är större, den vi har är 3 km och den fungerar. Den förra kunde vi inte vara 100% säkra på eftersom det inte alltid var tillräclig fri sikt så att säga. Gick vi bort till stallet som ligger 30 meter bort så finns det ett tegelhus i vägen då fungerade inte alltid monitorn som har 300 meter räckvidd i ÖPPEN terräng.

En annan monitor som vi köpte för två år sedan inköptes även den på Claes Ohlson den klarade med nöd och näppe av att sända och mottaga från övervåning till nedervåning.

Det är en djungel men mitt tips är en walkietalkie, den kan man använda till annat sen. Vår dotter har haft med den när hon varit ute med hunden och pratat med oss.
 
Sv: trådlös barnvakt

Att det är en djungel. Jag har kollat på lite olika men blir bara mer förvirrad ju mer jag lär mig.
Men en walkie talkie är ju värt att fundera på.
 
Sv: trådlös barnvakt

ja att kunna ha dem helt trådlösa är ju det bästa! Bra tips!
Våran går att ha trådlös, så jag tänkte inte ens på det.
Brorsan har däremot en som måste ha sladd då, de gillar den inte alls!
 
Sv: trådlös barnvakt

Vi köpte en sådan med "rörelsedetektor" och den har funkat bra, så tillvida att vi kunnat höra och "se" barnet. Dock tog den ENORMT mycket batteri!
Enligt försäljaren var det den "bästa på marknaden":cool: men med endast mottagaren som uppladdningsbar innebar det byte av batterier i sändaren i princip var annan kväll, faktiskt (fyra stycken åt gången) Detta trots att vi bara hade den på några få timmar per kväll.

Snacka om slöseri med pengar, för att inte snacka om miljön!:eek:

Dessutom var räckvidden inte särskilt bra. Gick inte att lita på alls.
Men liten och behändig var den! Inte fy skam för dryga tusenlappen!:crazy:
 
Sv: trådlös barnvakt

Finns någon liten och söt babyvakt för 1200 eller så, har sett reklam för den på blocket bland annat, men minns inte namnet. Funderar p åatt köpa det till bebisen!
 
Sv: trådlös barnvakt

Jag har köpt en Duro. Den är inte helt hundra...

Dels är den bara trådlös åt ena hållet. För oss spelar det dock inte så stor roll, hon vaknar alltid när bilen stannar så där somnar hon inte. Och sen har vi kontakter i carporten och frampå huset, så det är bara att ställa barnvagnen där om hon somnar ute. Men visst hade det varit bättre med en trådlös.

Sen piper föräldraenheten när man är för ljudlig själv (när barnet skriker hörs ju däremot själva barnskriket) och jag har inte kommit på om det går att stänga av dessa irriterande pip. Det blir nästan omöjligt att ha den på om man t ex har fest hemma för då piper den nästan hela tiden eftersom ljudnivån blir hög.

Sen skulle jag önskat mig en barnvakt med vibratorfunktion så att man kunde ha den i fickan om ljudnivån runtomkring just är hög.

Å andra sidan var den billig, 600 kr på Power, så jag tycker den duger fint ändå.
 
Sv: trådlös barnvakt

Jag har en philips som jag är jätte nöjd med. Vet tyvärr inte vad de kostar då jag "ärvde" denna, men tyvärr är de nog inte så billiga.
Men båda delarna går både med och utan sladd. Och när det är utan verkar det inte dra så mycket batteri. Mottagardelen piper om den tappar mottagningen. Och den fungerar långt!:banana: Har stallet ca 40 m från huset och fast hon sover inne kan jag till och med vara inne i stallet. Har plåttak så verken mobil telefon eller min vanliga sladdlösa lur fuknar där, men denna gör det!:D
 
Sv: trådlös barnvakt

ett tips är att köpa någon annanstans än i dom dyra babyaffärerna, vi gick in på Jula där var philips "vakt" billigare än i babyaffären tvärs över parkeringen och sen hade dom en av märket topcom (som tydligen gör komradio-apparater) som var MYCKET billigare ... och den funkar hur bra som helst - slukar visseligen batterier men vi har sladden i för det mesta
 
Sv: trådlös barnvakt

Enar skrev:
men med endast mottagaren som uppladdningsbar innebar det byte av batterier i sändaren i princip var annan kväll, faktiskt (fyra stycken åt gången) Detta trots att vi bara hade den på några få timmar per kväll.

Snacka om slöseri med pengar, för att inte snacka om miljön!:eek:
Det finns batterier att köpa som är uppladdningsbara, som funkar som vanliga batterier, med laddare till... Kostar mellan 100-200 kr...
 
Sv: trådlös barnvakt

Jag köpte en Philips först. Den funkade inte överhuvudtaget... Surfade lite på Familjeliv och det verkade vara fler som haft samma problem. Fast det finns ju/väl flera Philipsmodeller.

Rättar mitt förra inlägg och skriver att min babymonitor heter Doro (Duro är ju en tapet :D ).
 
Sv: trådlös barnvakt

jag har en philips, det första vi fick var det nått fel på, den funkade inte, men när vi bytt så har våran funkat super, men det är den enklaste modellen då i o f!
 
Sv: trådlös barnvakt

Vi köpte först 2 olika babysitter men tyckte inte dom funkade, den ena blev det störningar i om man satte på tv:n :confused:

Sen fick vi walkitalki av min mamma, den var bökig, inte helt hundra och slukade batterier... :devil: men den åt hunden upp *tack* :bow:

Så slutligen har vi DORO med "laddningsstativ" som vi köpte på netonnet men finns på flera ställen har jag sett.
Kostade runt 600:- är SUPER nöjd med denna!!!

Räckvidden är 6km tror jag så jag har den oxå med mig när jag går till hästarna eller är ute och rider.

Kan inte leva utan den!! :banana: :banana:
 
Sv: trådlös barnvakt

Vi kollade av marknkaden, men det blev aldrig av att vi skaffade. De stunder vi skulle behövt en, försvann och då var det liksom ingen vits. Men i alla fall. Det vi kom fram till var att vi skulle köpt "Walkie-Talkie". Sk PMR-radio.

Vi hittade en som i dag motsvaras av Cobra microTALK 725. Den har röststyrning som fungerar som babyvakt. Mkt bättre räckvidd än de normala babyvakterna och t o m billigare än en del av dem. Dessutom kan man som vuxen kanske ha nytta av dem om man bor på landet och inte är precis bredvid varandra hela tiden. T ex på en gård. Billigare än mobiltel. Räcker upp till 3km.
 
Sv: trådlös barnvakt

ViFöräldrar har test av sådanna i nya nummret! De testar de mesta: kanaler, brus, säkerhet, räckvidd, kännslighet etc! Så mitt tips är läs testet så får du det som passar dig!
 
Sv: trådlös barnvakt

Jag har läst testet. Men jag vet inte om nån var helt perfekt. Den som var bäst i test är nätansluten i "babydelen" . Krävs mer fundering
 
Sv: trådlös barnvakt

Den verkar intressant. Och vi har rätt stor tomt. så vi har pratat om att skaffa en tidigare. Jag ska kolla upp det. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Dags att köpa en ny puls- träningsklocka men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. 😅 Tänkte att ni kanske har några tips. Jag löptränar...
Svar
9
· Visningar
359
Senast: Shpongle
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
823
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp