Torrlägga kring foderhäck

Silkisif

Trådstartare
Jahapp, nu har det börjat.. Leran.. Våra hästar går på fri tillgång på hö där höet ligger i en vanlig Kellfri foderhäck för häst. Problemet är givetvis att det blir så väldigt lerigt vid foderhäcken.
Vad kan man göra för att torrlägga?

Ytterligare ett problem är att hästarna slabbar med maten så höet hamnar "utanför", varje år hittills har vi använt traktor för att få bort de nedtrampade höresterna, jag antar att det kommer finnas hörester även om vi torrlägger?

Så, tips?
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö I vår lösdrift fodrar vi med fri tillgång på grovfoder. Ställer in bal med foderring runt. Är inte helt nöjd då det blir mycket spill...
Svar
14
· Visningar
2 482
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 587
Senast: svea
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 876
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp