• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Flo-Jo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 781
F

Flo-Jo

Nu ska jag börja lite med lydnad på allvar!
Har aldrig riktigt kännt för att sattsa på de men har börjat lägga lite mer och mer tid på de och framför allt läsning runt de.
Böker finns de miljontals samt videos och kurser men vad kan rekomenderas?
För en som mig som har dom små grunderna på mina hundar sitt,ligg,tass, stanna kvar inkallning (kanske inte fungerar 100% alltid)

Hur är de med klicker?
Bör man ha använt de från början (valp tiden) eller kan man bara slänga in de vid 2 års ålder?
Känner mig mega peppad för de här och eftersom jag ska arbeta hela helgen så ska jag låna ALLA börkar jag kan komma till på Biblan i morgon.
Någon som har något bok tips??(om man inte får lägga ut de här så skicka gärna ett PM)

Mitt mål är inte att bli någon elit men att få upp kontakt mellan mig och hundarna på ett bättre sätt + att hundarna få använda hjärnan och inte bara springa i spåret.
SH är ingen ras som är jätte känd inom lydnad och har ett rykte och ett sätt att ge upp så fort de blir tråkigt så roliga tränings moment är verkligen önskvärt.

Hoppts någon kan ge mig lite tips :banana:

Sv: Tips!

Klicker kan man lägga till i träningen vid vilken ålder som helst.

Många säger att Canis nya lydnadsbok ska vara något alldeles extra. Jag har inte själv läst den. Hör med bibblan om de har den eller kan skaffa. Den är jättedyr att köpa.

Annars finns det en uppsjö med böcker och vissa ska man helt eller delvis ta med en nypa salt.

böcker i all ära, men bäst är nog att träna med andra. lund har lydnadskurser och har du tänkt tävla finns det en instruktörsledd träningsgrupp. när det gäller böcker tycker jag att Clicker Training for Obedience av Morgan Spector är bra. vet inte om den finns på svenska men det är ingen svår engelska. skickar även ett PM.

Som cilla skriver, mängder med böcker kan inte ersätta en bra kurs med bra instruktörer :)

Jag tycker du ska gå en allmänlydnad och sedan någon mer tävlingsinriktad kurs kanske om du vill träna momentträning ( Lk1 ).

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 879
Senast: Otherside
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 053
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 721
Senast: giovanna
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 353
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka