Tips till dopet önskas!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tips till dopet önskas!

Sar har PM.

TS får bestämma om receptet skall läggas ut i tråden.;)
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Förlåt! Inte meningen att narras så där hihi. Din svampsoppa lät jättegod och du får gärna lägga ut receptet om du vill. Håller med om att små gossar i sjömanskostym är ljuvliga, men nu har jag köpt både mönster och tyger. Ska försöka lägga ut bild sen, när allt är färdigt. :-)
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Tack för tipsen! Hade ni dukar i tyg eller papper? Tyg är ju helt klart finast, men det blir billigare med pappduk på rulle. Kassan är inte bottenlös tyvärr.

* Har kommit så långt att jag tänker vika de där supergulliga bebiströjorna av servetter och lägga ut vid varje plats.
* Och ljus ska vi såklart ha! Kanske lite tjockare som inte välter så lätt.
* Och blommor. Funderar på att göra nån slags blom-dekoration med oasis, är inte färdig i tankarna med designen bara.
* Ska se om vi kan få tag på en projektor så att vi kan köra bildspel via laptopen. Måste ju sätta ihop bildspelet med!
* Höstlöv och (förhoppningsvis) rönnbärsklasar på borden.
* Han är ju född på skärtorsdagen så vi borde kanske ha påskägg med? Hihi! Man kan ju färga ägg med lökskal, det borde väl fungera som bordsdekoration? Eller verkar det fånigt?
* Har broderat en namntavla modell större, som jag tänker rama in och ställa på högkant på kakbuffébordet.
* Lokalen är vit med vita väggar och bord så vita bordsdukar känns väldigt stelt och sterilt! Det finns kanske ljusblå? Ska kolla på City Gross.

Måster ringa prästerskapet idag, de har inte hört av sig ännu ang dopsamtalet och jag börjar bli nervös. Vill ha lite framförhållning.

Åh det ska bli så roligt det här! Älskar att ställa till fest! Idag ska jag börja sy lillens kläder, åtminstone rita av mönsterna och klippa ut + börja markera i tygerna. Får se hur långt jag hinner.

Idag fyller gulleplutten halvåret! Vi ska fira med halv tårta i em. Och igår em började hans första tand titta upp i underkäken! Helt odramatiskt, ingen kinkighet, inget gnäll, ingen dålig mage eller orolig sömn. Bara go och glad som vanligt. Han är helt fantastisk! :love:
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Lycka till med dopet! :bump:

Min syster hade inte heller dopklänning till sin äldsta son och han lever än och har inte sagt nåt om att han var missnöjd... han är tretton nu. ;)

*Knapplån*
Ang. att barnen ska få välja om dom vill gå med i kyrkan eller ej. När man fyller arton får man en förfrågan om man fortfarande vill vara med i kyrkan, så dom kan välja då. Som vår präst sa: det är enklare att gå ur än gå med. Eftersom man måste döpas för att gå med och det är ju lite krångligare när man är 18 än under året.

(Vi är definitivt inte troende eller det minsta kyrkliga av oss, men valde att döpa pga traditionen)
 
Sv: Tips till dopet önskas!

th_Alexdop.jpg

KL
Oj vad nostalgisk jag blev när jag läste om era dop!!
Det är ju så trevligt.
Jag tycker nog inte man ska dricka sprit på dop men lite vin till maten och en bubbelskål är väl trevligt.
Satte in en lite bild på mig och sonen,inte för det syns men klänningen var fin.Jag har själv sytt den av en gardin:idea: Så den kostade väl sådär 30 kronor.....

// Åsa
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Vi hade du av papper men av lite tjockare, finare slag. Vi hade rätt många bjudna och ställde ett långt bord längs ena långsidan är vi satt i mitten och 3 st "tarmar" ut från sidorna där folk satt på båda sidor. Det blev väldigt gemytligt då alla kom nära varandra och oss.
Vi hade rosa duk på långbordet med vinröda servetter och vinröd duk på "tarmarna" (hittar verkligen inget bättre ord just nu:o ) med rosa servetter. Blommorna var rosa och vita och vi hade kyrkans glasljusstakar med värmeljus (höga kan skymma sikten) som vi ställde i grupper.
Jag tycker er dekoration låter toppen, bildspelet lät också som en kul idé. Äggen hade jag nog skippat. Lycka till nu!
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Ang. att barnen ska få välja om dom vill gå med i kyrkan eller ej. När man fyller arton får man en förfrågan om man fortfarande vill vara med i kyrkan, så dom kan välja då. Som vår präst sa: det är enklare att gå ur än gå med. Eftersom man måste döpas för att gå med och det är ju lite krångligare när man är 18 än under året.

Varför är det krångligare att döpas som 18-åring? Skulle tro att det är enklare för man bara döper sig och föräldrarna slipper denna fest och vånda som Lupin nu har. Jag döptes innan konfirmationen och det var inte det minsta krångligt men lite pinsamt då några vänner ville vara med och jag tyckte det kändes fånigt att döpas så stor.
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Hmm ok äggen var kanske lite väl mycket haha! Tack för att du delar med dig av hur du dukade. Vi är lite inne på guldfärgad duk (eller närmast bästa nyans) för att göra det extra festligt. Ljusblå (eller blått i största allmänhet) är ju en kall färg och i slutet av oktober är det tillräckligt kallt. Tack ska du ha!
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Men snälla nån! Jag vill verkligen inte slippa någonting! Jag tycker det här är jätteroligt och älskar varje minut av förberedelse! Vi vill verkligen inte slippa vår dopfest! Och det är ju härligt att våndas haha! :-)
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Varför är det krångligare att döpas som 18-åring? Skulle tro att det är enklare för man bara döper sig och föräldrarna slipper denna fest och vånda som Lupin nu har. Jag döptes innan konfirmationen och det var inte det minsta krångligt men lite pinsamt då några vänner ville vara med och jag tyckte det kändes fånigt att döpas så stor.


Men snälla... det är ju roligt att planera och ha fest. Tycker man att det är så jobbigt då behöver man inte ställa till med fest och dop. Det är upp till var och en... :cool:

Du skrev själv att det var pinsamt och lite fånigt att döpas när man är äldre. Det var det jag menade, valde bara lite fel ord!
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Oh, nu hittade jag ju en alldeles "färdig" dop-tråd, trots att jag letade så noga innan :o



* Har kommit så långt att jag tänker vika de där supergulliga bebiströjorna av servetter och lägga ut vid varje plats.


Lät ju supersött. Hur gör man? Hur ser de ut?
Har läst igenom tråden men hittar inget mer om dem, om jag inte missat det också :crazy:
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Det är ju bara några dagar kvar för vår del och det mesta är färdigplanerat. Sitter och syr dopkläderna, inte mycket kvar nu. Sambon har fått i uppdrag att vika servett-tröjorna och är snart halvvägs. Här har du en länk till en sida som visar steg för steg hur man viker! Vi viker ljusblå servetter och pryder med en liten rosett i guld (smalt sidenband).

http://www.lenasatelje.se/bebisservett.htm

Dukningen kommer att gå i blått och guld. Har skippat hösttemat. :D
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Tack snälla!!

Hoppas att ni får ett minnesvärt dop!
(blått & guld låter jättefint :) )
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Varsågod! Hoppas bara vädret blir någorlunda bra...det väntas in värsta stormen i em/kväll *suck*. Hoppas hoppas det är ok väder på lördag!
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Tips till dopet - be organisten spela piano istället för orgel. :idea: Sara var livrädd för orgeln och skriket förstörde hela den charmiga stämningen med dopet... :crazy:
 
Sv: Tips till dopet önskas!

Tack för tipset! Fast det löste sig av sig själv i lördags, eftersom organisten aldrig dök upp... Så prästen satte sig vid pianot istället och det var hur bra som helst det med. :-)
 
Sv: Tips till dopet önskas!

men gud vilka kräsingar du hade i din släkt:eek:

jag tycker du ska servera ngt som du och din familj tycker om, det verkar ju omöjligt att behaga alla, de får helt enkelt hålla god min och äta ändå:smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp