Sv: Tips på müsli?
Jag behöver inga tillskott alls, utan det ska bara vara krubbskrammel. Därför det inte är så kinkig med sort, proteinvärde etc, och inte tvärkinkigt med MJ heller, men jag gärna vill ha den lite lägre än HK om det går.
Det behövs nämligen inget kraftfoder ALLS egentligen, men jag vill ha något lätt och enkelt att blanda ut mineralerna med, och så att de får 'något' när de kommer in.
Att jag inte vill det ska vara pellets eller hela korn är för att det är lite fippligt för unghästar i tandväxlingsfas att tugga/äta. (Och fåglarna är alldeles för förtjusta i bajset om det är hela havrekorn i det).
Kirre - den lilla mängd pellets som är i HK är okej, men finns ju musli som ser ut som pellets med havre och halm i typ, dvs med mycket pellets.
Mustang har ju ett muslisortiment, finemang tyckte jag. Förutom att det är satans mycket hela säderkorn i den. Köpte nån fibervariant nu sist, men inte öppnat den än och kollat hur den ser ut.
Hittar jag inget annat får det väl bli HK, men känns 'onödigt' att slå med storsläggan, men..