Tips för att få hängande öron

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare pemblan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 16 497
Sv: Tips för att få hängande öron

Jaja okejdå:angel: Men jag skulle inte gjort så i alla fall:D
Jag ska skaffa bälten ^^ Jag visste inte ens att de fanns och jag har inte pengar till en ny bil, så vad ska man göra? Inte ha hundarna i bilen eller? :p

Jo det är ju för hundens bästa. Annars tovar de ju ihop sig totalt:/
Men ex: extrem pudelklippning ser ju helt hemsk ut! Jag menar sån när de har typ 2 bollar på varje ben och sånt där.

Hemsk eller ej, pudlar klipps väl efter en slags funktion? När dom har dom där bollarna på ryggen så är det väl tänkt att skydda njurarna eller något sånt? Jag har inte så bra koll på pudelklippningar men jag har iaf hört att dom klipps så av en anledning. Det är inte någon som stått och filurat ut en random klippning helt enkelt.

Någon kan säkert bekräfta eller dementera, jag kan som sagt inte pudlar. :)

Hemsk eller ej, pudlar klipps väl efter en slags funktion? När dom har dom där bollarna på ryggen så är det väl tänkt att skydda njurarna eller något sånt? Jag har inte så bra koll på pudelklippningar men jag har iaf hört att dom klipps så av en anledning. Det är inte någon som stått och filurat ut en random klippning helt enkelt.

Någon kan säkert bekräfta eller dementera, jag kan som sagt inte pudlar. :)

Nu när du säger det så har jag oxå hört att bollarna på ryggen var tänkta att skydda njurarn och bollarna på benen att skydda lederna och på svansen så att svanstippen inte fick köldskador.

Är inte pudlen en vattenapporterande hund? eller är jag helt ute och reser :o

Någon av mina tidigare riesen tejpade jag,för dom fladdrade både hit och dit..

Lägg örat/öronen som du vill ha dom och ta sen en lång tejpbit och dra den från ena örspetsen till den andra!

Nu när du säger det så har jag oxå hört att bollarna på ryggen var tänkta att skydda njurarn och bollarna på benen att skydda lederna och på svansen så att svanstippen inte fick köldskador.

Är inte pudlen en vattenapporterande hund? eller är jag helt ute och reser :o

Jo det stämmer.

Helt normala öron ;) eftersom det inte är något större fel och extremt lätt att fixa

Varför säger rasstandarden då att rasen ska ha hängande öron? Om folk slutade tejpa öronen kanske de skulle börja hänga igen längre fram i avelsarbetet. Istället tejpar man och avlar, i princip, på hundar med felaktiga öron.

Kul med en till med Aussie här!

Du kan limma ned öronen med textil lim, limma dom ner och framåt mot kinden, det lossnar efter 2-3 veckor.
Lycka till :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 987
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 812
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka