Tips för att få hängande öron

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare pemblan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 16 497
P

pemblan

Har kollat i en forumtråd om för-nackdelar om tejpade öron osv på hund.
Vill inte ha en diskussion utan endast tips hur jag ska bära mig åt.
Jag har en Aussie 5 månader hon har öron som delvis hänger men ibland står upp, testade med häftmassa endast men det skakade om av:D
Har tänkt att ställa ut henne och det är ju inte godkänd med ståendes öron.
Tack :)

Sv: Tips för att få hängande öron

Har kollat i en forumtråd om för-nackdelar om tejpade öron osv på hund.
Vill inte ha en diskussion utan endast tips hur jag ska bära mig åt.
Jag har en Aussie 5 månader hon har öron som delvis hänger men ibland står upp, testade med häftmassa endast men det skakade om av:D
Har tänkt att ställa ut henne och det är ju inte godkänd med ståendes öron.
Tack :)

Bara att vika och tejpa, låt tejpen sitta några dagar och ta sen bort. Om de fortfarande inte ligger ner så gör om det igen. Och använd sliketejp eller liknande från apoteket.

Snälla beskriv lite mer utförligare...

Här finns en sida som visar hur man tejpar öronen på olika raser. Min hund, som ska ha stående öron, reste sitt sladdriga öra så fort jag slutade tejpa :rofl:

Lycka till.

Hörde att en foxterrieruppfödare hade matolja på örtipparna för att tynga ner. Och det skulle tydligen funka, men det kanske är en viss skillnad på fox och aussie gällande storleken på öronen.
Sätt duktyngder på öronen :D

Av alla dom länkarna som du fick försök att hitta en som är enkel för det är inte så svårt som det ser ut.

Måste det inte göra ont att ha saker som tynger ner öronen? Kan de bara inte få göra som de vill och stå upp? :D Måste du ställa ut den?

man ska använda kaolin och glycerin, det blir som en kladdig smet. sen fäster man en liten klick på spetsen. använd inte tejp, det gör ont när man ska ta av det!

Varför måste ni ens göra om era hundar så? Kan man inte bara vara nöjd med att hunden ser ut så? Accept liksom:P

Varför måste ni ens göra om era hundar så? Kan man inte bara vara nöjd med att hunden ser ut så? Accept liksom:P

Det är inte att göra om :cool: men du tycker kanske inte att man ska trimma en trimmras för det är inte naturligt?

Jo det är ju för hundens bästa. Annars tovar de ju ihop sig totalt:/
Men ex: extrem pudelklippning ser ju helt hemsk ut! Jag menar sån när de har typ 2 bollar på varje ben och sånt där.

Jo det är ju för hundens bästa. Annars tovar de ju ihop sig totalt:/
Men ex: extrem pudelklippning ser ju helt hemsk ut! Jag menar sån när de har typ 2 bollar på varje ben och sånt där.

Det ser kanske i dina ögon hemskt ut men det skadar inte hunden det minsta.

Nej det vet jag, men i alla fall... Trimmning är ju faktiskt inte samma sak som att ändra öronformen på en hund.

Nej det vet jag, men i alla fall... Trimmning är ju faktiskt inte samma sak som att ändra öronformen på en hund.

Det gör inte ont på hunden att ändra öronformen så varför inte fixa till så att den blir rastypisk om det går?

Måste den vara så himla rastypisk då?
Det är ungefär som att säga "Oj kolla barnets öron! De står ju ut aldeles för mycket, det ser ju inte normalt ut! Men jag vet, vi kan ju bara tejpa dem så att de ändras till den rätta formen!
Hur konstigt låter inte det?

Det gör inte ont på hunden att ändra öronformen så varför inte fixa till så att den blir rastypisk om det går?

Men är den verkligen rastypisk om den är manipulerad...?
Vilken typ av öron kommer den hunden att lämna efter sig om den går i avel?

Måste den vara så himla rastypisk då?
Det är ungefär som att säga "Oj kolla barnets öron! De står ju ut aldeles för mycket, det ser ju inte normalt ut! Men jag vet, vi kan ju bara tejpa dem så att de ändras till den rätta formen!
Hur konstigt låter inte det?

Nä men oj titta på barnens tänder vi fixar en tandställning så de blir raka och fina :idea:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 987
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 812
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka