Taggtråd?

Sv: Taggtråd?

Fälttävlan är roligt för hästen, en bra träning och visst kan det hända olyckor hela tiden och hur som helst:crazy:
Men jag har hört talas om många olyckliga insidenter med taggtråd vilka alla slutar på samma sätt, genom avlivning...
Är det inte bättre att bara ta bort skiten och sätta upp något bättre, så svårt är det inte, istället för att riskera att hästen dör en mycket smärtsam och tragisk död:confused:
 
Sv: Taggtråd?

_CorpseBride_ skrev:
Fälttävlan är roligt för hästen, en bra träning och visst kan det hända olyckor hela tiden och hur som helst:crazy:
Men jag har hört talas om många olyckliga insidenter med taggtråd vilka alla slutar på samma sätt, genom avlivning...
Är det inte bättre att bara ta bort skiten och sätta upp något bättre, så svårt är det inte, istället för att riskera att hästen dör en mycket smärtsam och tragisk död:confused:
Jo själv har jag tagit bort all taggtråd i varje fall i hästhagarna för länge sedan.

Jag anser dock att småhagar är en större risk oavsett stängselmaterial än om man har stora hagar med tagtråd tex längst ut mot skogen. Små hagar med en häst i varje hage är det värsta då skapas en vilja hos hästen att ta sig ut.

Hagen storlek och miljö är minst lika viktigt som stängselmaterialet. Tyvärr nöjer sig många med att det inte finns taggtråd.
 
Sv: Taggtråd?

Taggtråd blir förbjudet för häst 2010, en dålig investering att stängsla med nu. Och smart att börja rensa för er som har taggtråd. Det är ett j...a jobb att ta ner, men man har ju 4 år på sig.
 
Sv: Taggtråd?

Oj då,nu blir jag en riktig skurk. Har planerat en långritt,och en av hagarna vid övernattningen är det taggtråd...Vi får hoppas på det bästa.Lite jobbigt att åka dit nu och fråga fint och lägga ut massa pengar på att stängsla om för en natt...
Annars är jag anti-taggtråd...
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 208
Senast: Liran
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 106
Senast: Sesca
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 162
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp