"Tackpris" till domare på tävling?

__sofia__

Trådstartare
Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under prisutdelningen)? Jag vet att jag har sett det på någon tävling, men jag har inte riktigt tänkt på det. Är det mer vanligt i någon specifik gren? Är det bara domare som får något, eller även t.ex. tävlingsledare och tävlingssekreterare? Vad ger man för pris?
 
Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under prisutdelningen)? Jag vet att jag har sett det på någon tävling, men jag har inte riktigt tänkt på det. Är det mer vanligt i någon specifik gren? Är det bara domare som får något, eller även t.ex. tävlingsledare och tävlingssekreterare? Vad ger man för pris?
Vi brukar ge nån present till domaren vid våra arrangemang med rasklubben. Både till domare, ringsekreterare och lydnadsdomare. Även till IGPdomare har vi gett till om vi arrangerat.
Brukar inte vara något stort och vad man ger beror lite på vilken domare det där (på utställning är det ju ofta utländsk så brukar denna få något "svenskt").
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 228
Senast: Troll
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 621
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 005
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp