Tack för allt, min älskade vän...

Nä vem hade kunnat ana det... Trodde det var ett dåligt skämt först och fick läsa mejlet flera gånger då jag trodde jag läste fel, men nej... Det som grämer mig är att det gick så himla fort. Det känns nästan overkligt att han kunnat gå från kärnfrisk till sjuk till död bara över en natt sådär. Visst att dem kan bli dåliga över en natt, men från kärnfrisk till -död-? Det är liksom bara ofattbart i min värld...

Fy vad tungt, beklagar sorgen! :( Låt det ta den tid det behöver.

Apropå frisk till plötsligt dödlig kolik - det hände en bekants häst. Nu var han förvisso gammal, 26 år, men han var kärnfrisk och dagen innan red hon honom och han var hur fräsch som helst. Dagen efter låg han döende i boxen, extremt uttorkad och såg ut att ha åldrats 100 år på några timmar... Hon tog ut nödslakt, men förmodligen hade han dött av det ändå.
 
Usch, det som jag alltid varit orolig för, vad som händer när man nattar hästarna och inte kommer se dom förren på morgonen :( Saker och ting kan hända så otroligt fort.
 
Beklagar sorgen. Det gör så ont när de rycks bort och man inte har kunnat vara där för att lindra eller bota.
 
Idag är det exkt ett år sedan det hände. Även om man går vidare i livet och återgår till vardagen så blir man ändå påmind om det då och då. Idag på årsdagen kan jag inte hjälpa annat än att sitta här och gråta om om det vore igår. Det är förundrande hur djupa relationer man får till sina älsklingar och hur ont det gör när de slits från en.
 
Idag är det exkt ett år sedan det hände. Även om man går vidare i livet och återgår till vardagen så blir man ändå påmind om det då och då. Idag på årsdagen kan jag inte hjälpa annat än att sitta här och gråta om om det vore igår. Det är förundrande hur djupa relationer man får till sina älsklingar och hur ont det gör när de slits från en.

Man glömmer aldrig sina bästa vänner. :heart
 
Då var dagen kommen, som man aldrig trodde skulle komma... Fick ett mejl av mamma nyligen att min älskade varmblodsvalack hade hittats död i boxen i morse vid morgonfodringen... Troligen kolik under natten såg det ut som. Torkad svett och spår efter rullning.

Känner mig helt tom... Lilla Buster som just flyttat ned till Portugal med mina föräldrar och sin bästa kompis... Kan knappt fatta vad som har hänt. Han har aldrig haft problem med magen på det sättet, aldrig visat tendenser till att ha lätt till kolik, aldrig varit den som varit sjuk.

Sitter bara här och gråter... Min älskade lilla häst, du som hade halva livet kvar.

Tack för allt, min älskade vän...

IMGP0661_small.jpg
Åh beklagar :(
Så fin häst han var :(

Edit: Såg nu att det var en gammal tråd
 

Liknande trådar

Katthälsa Mitt hjärta blöder, det känns som om jag bara är halv. Zizzo, min högt älskade katt fick igår urinsten. Med en sen tidigare lång...
2
Svar
21
· Visningar
4 124
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp