Tack för allt, min älskade vän...

iNHALE

Trådstartare
Då var dagen kommen, som man aldrig trodde skulle komma... Fick ett mejl av mamma nyligen att min älskade varmblodsvalack hade hittats död i boxen i morse vid morgonfodringen... Troligen kolik under natten såg det ut som. Torkad svett och spår efter rullning.

Känner mig helt tom... Lilla Buster som just flyttat ned till Portugal med mina föräldrar och sin bästa kompis... Kan knappt fatta vad som har hänt. Han har aldrig haft problem med magen på det sättet, aldrig visat tendenser till att ha lätt till kolik, aldrig varit den som varit sjuk.

Sitter bara här och gråter... Min älskade lilla häst, du som hade halva livet kvar.

Tack för allt, min älskade vän...

IMGP0661_small.jpg
 
@EmmaW Jo, det är ju det... Det värsta med det här är att om det nu var kolik, vilket situationen tyder på, så dog han verken snabbt eller smärtfritt, och det är nog det som gör mest ont, att veta med relativ säkerhet att han dog i plågor. Det är en annan sak om hästen blir dålig och man sedan väljer att avliva.
 
Tack snälla för alla vänliga ord. Dem har varit och hämtat kroppen och kört den till destruktion nu. Valde att inte göra en obduktion även om han självdog. En obduktion kostar mer än vad försäkringen skulle gett, och oavsett vad obduktionen visar så är han ju fortfarande lika död för det. Men omständigheterna tyder på akut kolik mitt i natten. Personalen i stallet sa att han varit precis som vanligt på kvällen och inte visat några tecken på att må dåligt, så det kom som en blixt från en klar himmel.
 
Vad tråkigt, beklagar:cry: Jag tror inte att du ska gräma dig så mycket, han kan mycket väl ha dött knall fall, utan att lida.

Helt fel tråd, men spännande att flytta till Portugal.
 
Jag beklagar verkligen :'( Minns dig och Buster från ridtravartråden, från då jag hade min förra häst. Sov gott, fina häst.
 
Då var dagen kommen, som man aldrig trodde skulle komma... Fick ett mejl av mamma nyligen att min älskade varmblodsvalack hade hittats död i boxen i morse vid morgonfodringen... Troligen kolik under natten såg det ut som. Torkad svett och spår efter rullning.

Känner mig helt tom... Lilla Buster som just flyttat ned till Portugal med mina föräldrar och sin bästa kompis... Kan knappt fatta vad som har hänt. Han har aldrig haft problem med magen på det sättet, aldrig visat tendenser till att ha lätt till kolik, aldrig varit den som varit sjuk.

Sitter bara här och gråter... Min älskade lilla häst, du som hade halva livet kvar.

Tack för allt, min älskade vän...

IMGP0661_small.jpg
Men fy så tråkigt....
Undrade för ett tag sen hur det gått med din Buster, har följt din historia på Ridtravarsidan.
Kunde väl inte ana att den skulle sluta så tragiskt.....
 
Men fy så tråkigt....
Undrade för ett tag sen hur det gått med din Buster, har följt din historia på Ridtravarsidan.
Kunde väl inte ana att den skulle sluta så tragiskt.....
Nä vem hade kunnat ana det... Trodde det var ett dåligt skämt först och fick läsa mejlet flera gånger då jag trodde jag läste fel, men nej... Det som grämer mig är att det gick så himla fort. Det känns nästan overkligt att han kunnat gå från kärnfrisk till sjuk till död bara över en natt sådär. Visst att dem kan bli dåliga över en natt, men från kärnfrisk till -död-? Det är liksom bara ofattbart i min värld...
 
Jag red en häst som hette Buster. Det var ett så passande namn på den hästen. Jag älskade att han hette Buster.
Vad tråkigt för dig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mitt hjärta blöder, det känns som om jag bara är halv. Zizzo, min högt älskade katt fick igår urinsten. Med en sen tidigare lång...
2
Svar
21
· Visningar
4 124
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp