Ta tiden! -Utmaning

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Syrsa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 185
S

Syrsa

Toarulle med en godbit i.
Nedstoppas i mjlökpaket som skrynklas ihop tillräckligt för att få plats i en äggkartong.
Äggkartongen binds ihop med ett band/snöre.
Och nedstoppas i en platsburk.

Hur lång tid tar det för er hund att äta upp godiset?

Sv: Ta tiden! -Utmaning

32 sek. Plastburken var svårast, resten är hon van vid att slita isär:D

Svårast var nog föresten för matte att få ner mjölkpaketet i äggkartongen;)

Svårast var nog föresten för matte att få ner mjölkpaketet i äggkartongen;)

Absolut! ;) Man får knöka lite! (Jag rev loss de där trekantiga "tornen".)

Keo är långsam men metodisk får jag säga...
Han rörde inte "lagret innanför" förrän hela tidigare hölje låg i småbitar ;) Undrar om det är godiset eller isärslitandet som är roligast enligt honom?

5.34. Japp, hela fem minuter och trettiofyra sekunder tog det för honom. Svårast var att få äggkartongen ur plastburken, för den satt FAST!!!
(Men vad bra sysselsättning, tål att kommas ihåg. Och nu sitter han och tittar på mig "Igen, matte! Igen!")

/Syrsa

Haha! Om jag skulle ge den till min hund självmant skulle han antagligen inte ens försöka, han är inte så godismotiverad om det inte är något enkelt han behöver göra. Om jag däremot skulle vilja ha paketet helt och vara mån om att han inte fick röra, då skulle han säkert ge sig på det om jag klev ut ur lägenheten eller tog ett bad eller så. ;) Har tyvärr inte beståndsdelarna så jag kan inte testa.

Lät roligt så jag plockade ihop vad jag hade hemma och ställde fram resultatet till Simba:

Ehh, vad ska jag göra med detta?
24897281.jpg

Burken var ju i och för sig väldigt rolig
24897282.jpg

Lika så var det med filpaket
24897283.jpg

Till slut, med lite hjälp, så hittades köttbullen
24897285.jpg

Kul var det men vi får nog hålla oss till bara toarullen ett tag till ;)

haha... Goliat är så dum.
Först tittade han på mej som att jag var totalt pantad. "Vad ska jag göra med den här hade du tänkt dej?" Sen när jag uppmuntrade honom lite att "ta den, ta den" så tog han den tillslut och sprang iväg med hela paketet till sin bädd.
Konstig hund. Han som älskar köttbullar, och ÄLSKAR att riva sönder saker.
Det tog 10 minuter för honom att få ut äggkartongen och riva sönder äggkartonger till molekylbitar.
Så han hade ju roligt i alla fall?
Men något vidare intresse för godisbiten på insidan av mjölkpaketet kunde jag inte finna.

Det hade inte gjort nånting att ha en hund med lite mer "terrieranda":angel:
Han blev väldigt lycklig när han tillslut fann köttbullen i alla fall.
Men vi håller oss nog också till lite lättare saker tills vidare:D

Haha, är det bara jag som ger min hund demoleringsgrejer typ varje dag? :D När Kirsty var ny här fick hon alltid minst ett mål mat fördelat i mjölkpaket, toarullar mm.
Nu går det så fort så jag orkar inte göra jobbet med att förpacka det men hon vet att ALLA förpackningar man får av matte innehåller någonting som går att äta och om det så bara är en liten kattorrfoderbit så är det värt att slita det i stycken:D

Jag ska testa detta på min hane när jag kommer hem, han lever för att få demolera saker så fort som möjligt :D Ska bara se så jag har allt också, annars får jag improvisera lite.

Haha, är det bara jag som ger min hund demoleringsgrejer typ varje dag? :D

Jag har fullt upp med att få min valp att INTE demolera... allt :p
När hon lärt sig det så ska hon börja få olika saker.. Toarullar har hon fått någon gång, de slits i småbitar. Provade att lägga in foder i en pet-flaska... Hon förstod ingenting :p

tog 5 min för Zita.
hon är inte van att slita saker i stycken, utan hon är en "pillare" för hon brukade få godis i toarulle förut, och dom låg hon å pillade upp med tänderna. jag fick säga åt henne många gånger att "ta den" men då gick hon runt och bar omkring den i lägenheten :rofl:

men sen fick hon en AHA upplevelse och ville verkligen åt godiset.. laktosmjölkförpackningen var svårast ;)
så när det kom till toarullen la hon sig ner och pillade med tänderna tills hon hade fått upp den och tog en godis i taget, helt cool lugn.. :angel:

Jag har fullt upp med att få min valp att INTE demolera... allt :p
När hon lärt sig det så ska hon börja få olika saker.. Toarullar har hon fått någon gång, de slits i småbitar. Provade att lägga in foder i en pet-flaska... Hon förstod ingenting :p

Det är ju därför man ger dem demoleringssaker, för att resten av lägenheten ska vara intakt;) Är Kirsty bitig någon dag slänger jag hellre till henne en kartong som hon får slita sönder än att hon tuggar sönder varenda penna och mobiltelefon jag äger;)

Visserligen, dock förstår inte riktigt min tös det där med att "du får tugga sönder sak x men inte sak y" verkar det som..

Visserligen, dock förstår inte riktigt min tös det där med att "du får tugga sönder sak x men inte sak y" verkar det som..
Fast det är lite som att lära en skällig hund "skall" för att sen lära in "tyst". Jag tycker det är effektivt, om Kirsty snor nåt för mig och tuggar tar jag ifrån henne och säger ifrån, snor hon då igen så ger jag henne istället en sak hon får förstöra och sen brukar hon vara nöjd.

Hur ska man få ner ett mjölkpaket i en äggkartong?

Min hund hade nog inte fattat, han är inte så bright ;)

Jag klippte mitt på mitten, knölade ihop det runt toarullen och rev ut "tornen" i äggkartongen. Sen knökade jag, och bandet runt om var för att hålla ihop kalaset!

/Syrsa

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
651
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 851
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 417
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka