Svullet.knä?

norpan85

Trådstartare
Någon.som.man.vet.vart.man.får.tag.på.ett.knäskydd.till.hästen.jag.kan.ha.när.jag.hoppar??Min.häst.har.antagligen.fått.en.liten.smäll.på.knät.och.är.lite.svullen.där.men.e.helt.ohalt.å.varken.öm.eller.varm.så.jag.fick.till.mig.att.jag.kunde.rida.som.vanligt.men.bör.ha.ett.knäskydd.på.han.om.jag.ska.
hoppa.så.han.inte.slår.i.det.igen...
Har.aldrig.sett.nått.sånt.så.därför.frågar.jag.här!:)
Behöver.få.tag.på.ett.snabbt...

(ursäkta.punkterna.men.mitt.mellanslag.har.pajjat:smirk:)

Sv: Svullet.knä?

Tror Back on Track säljer knäskydd. Fast de är typ mjuka...

Det beror väl lite på var hästen slår på sig. Travhästar går ju med knäkappor som är hårda och slagtåliga.

Okej...men.kan.man.änvända.backontracks.vid.ridning.också??Grejjen
är.ju.att.han.slår.sig.inte.hela.tiden.men.vill.ha.ett.skydd.på.så.han.inte.får.en.smäll.från.en.bom.igen.nu.ibörjan....

på tradera på travsport ligger det ute ett par knäskydd, dock vet jag inte om de går att använda under ridning, men håll utkik annars på knäkappor till travare.

Jag skulle kolla upp det svullna knäet innan du hoppar mer. Av förståeliga anledningar. För att VETA att det inte är något värre.

I övrigt så det är ont om knäskydd som täcker framsidan av knäet och som går att ha vid ridning. Du får kika på utländska sidor, i t ex England används de hyfsat flitigt vid roadwork. Har sökt som en besatt men inte hittat i Sverige.

BoT och liknande som sitter 'tight' är inte lämpade vid ridning, dels kasar de, och dels hindrar de lite.

Men som sagt, köpt från utlandet (via internetbutik eller e-bay t ex) och det finns =)

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 571
Senast: EZMK
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
12 615
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 150
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka