Svensk kusk i Norge

Blackberry

Trådstartare
Hej!
Undrar om någon vet vad som krävs för att jag som kusk ska få köra löp i Norge? I mitt fall gäller det Momarken :) Räcker det med kat. 4 eller ska man ha 3-1 eftersom det är en större bana?

helt annat voltsystem och pisken är förbjuden... annars är det väll som här hemma? :)

Sv: Svensk kusk i Norge

Citerar ur det norska licensreglementet:

BEGRENSNING AV KJØRE-/RIDERETTIGHET I TOTALISATORLØP
For å kunne delta i totalisatorløp - med unntak av rene amatør-, stallansatte- og
dameløp, med førstepremie kr 40 000 eller høyere, eller løp utskrevet til å inngå i
V75-spillet, skal lisensinnehaveren forut for innmelding ha kjørt/ridd minimum:
a. 300 totalisator-/premieløp totalt, og kjørt/ridd totalisator-/premieløp i løpet av
de siste 8 måneder
eller
b. 8 totalisator-/premieløp de siste 8 måneder.

Det är väldigt likt där som här, men allt omkring själva starten känns enklare. Ett bra tips, om du inte startat i Norge tidigare, är att komma ihåg att skriva ut ditt ID-nr till tullpasseringen från DNT: s hemsida.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 105
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 901
Senast: Mia_R
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 065
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat