Svanstaglet Ramlar Av!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare YGBG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 903
Y

YGBG

Hej!
Har en d-ponny st som är i tävlingskond, fin i päls, allt är bra men, svansen blir tunnare och tunnare. Det bara lossnar när vi tar i den!
Har någon varit med om något liknande?

Sv: Svanstaglet Ramlar Av!

Kanske är detta väldigt ovanligt, ingen har svarat.
Min veterinär ordinerade tvätt av svansroten med svag jodlösning i två veckor. Har också börjat ge henne mycket b vitamin.
Tror det är på bättringsvägen. Svamp eller bakterie angrepp, kanske i samband med foderökning(hösilage)?

Sv: Svanstaglet Ramlar Av!

Jag har varit med om det på två ponnyer, i olika stall. Rådfrågade veterinär men hon hade ingen förklaring. Ponnyerna fick bra foder och var i god kondition. Man undrar ju om det är ngt i miljön som påverkar:(

Kan tillägga att taglet efter ett antal månader slutade att lossna men båda ponnyerna har rätt tunna, trista svansar fortfarande tyvärr.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Lillkin
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 654
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 631
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka