Svansklåda nu?!

ujent96

Trådstartare
Har en ny häst som börjat klia sig ganska ordentligt i svansen. Läste i en annan tråd på buke att jodopax kan hjälpa och det gör det! Problemet är bara att jag tycker mig se en antydan till att hästen börjat klia sig på ett ställe i manen nu samt att pälsen på länden är lite "uppruggad och mjällig"...
Blir så nervös att jag skaffat mig en exemhäst....han har också någon lite knuta framme på halsen... någon som har en ide om vad detta kan vara?!

Sv: Svansklåda nu?!

Omställning av fodret? För mycket socker i fodret? Mask?

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 974
Senast: monster1
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 312
Senast: Lisa2014
·
Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
2 105
Hästmänniskan Hej Vi har en häst på foder sedan september fram till i sommar som vi eventuellt ska köpa. Pålle skulle i så fall vara till min...
Svar
18
· Visningar
1 643
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka