A
Aniratak
Har en underbar Jack Russelhane som är två år gammal. Han kommer från en seriös uppfödare som fött upp honom noga. Hos mig har han det toppenbra (tycker jag själv
, vi bor på en gård där han får springa lös, på dagarna när vi arbetar är han på dagis hos grannen där han busar med deras hund och på kvällarna sover han i soffan och vi myser. Han är i fysisk toppform och vi har gått två dressyrkurser där han skött sig kanon. Jag får ofta kommentaren vilken lugn och trevlig JRT jag har! Han är verkligen lugn och inte det minsta bjäbbig.
Men... På sista tiden har han varit riktigt sur på kvällarna (enbart på kvällar och nätter, i övrigt är han pigg och glad). Vi får inte klappa honom om han ligger i soffan, då morrar han. Katten kan han nafsa åt när han går förbi, de är annars riktiga polare. Jag förstår att han är trött men det här känns inte bra. Problemet är också att jag inte vill ta för hårt i honom eftersom han är lite vek och lätt blir rädd. Några goda råd från er erfarna hundmänniskor?
Men... På sista tiden har han varit riktigt sur på kvällarna (enbart på kvällar och nätter, i övrigt är han pigg och glad). Vi får inte klappa honom om han ligger i soffan, då morrar han. Katten kan han nafsa åt när han går förbi, de är annars riktiga polare. Jag förstår att han är trött men det här känns inte bra. Problemet är också att jag inte vill ta för hårt i honom eftersom han är lite vek och lätt blir rädd. Några goda råd från er erfarna hundmänniskor?