Studenten - vad gör man idag?

Litenvit

Trådstartare
Här kommer en liten fråga från borttappad förälder:

Vad gör man när folk tar studenten idag?
Är det fortfarande fåniga skyltar och buketter om halsen som gäller?

Min dotter vet/vill inte säga mer än att de har ett program i gympasalen först och sedan är det mingel för alla som vill.

Gah! Ska man komma sättandes med fånig skylt då?
Eller blir vi de enda som INTE gör det om vi skippar det? Känns som om det blir fel hur man än gör. Minglandet gör ju dessutom så att det inte går att ordna något kul ekipage att hämta med för jag vet ju inte NÄR det tar slut..?

Hur var det för er som nyligen haft studenter?
 
Sv: Studenten - vad gör man idag?

Här kommer en liten fråga från borttappad förälder:

Vad gör man när folk tar studenten idag?
Är det fortfarande fåniga skyltar och buketter om halsen som gäller?

Jag var på en anhörigs studentexamen häromåret. Och jorå; löjliga skyltar och blommor runt halsen gällde fortfarande. Sen var det obligatorisk runtåkning i stan på traktorvagn, bjudning hemma med presenter till den nybakade osv.

Här är det dessutom en stor studentbal någon månad före studenten. Kan väl tyckas vara lite väl pretentiöst eftersom det handlar om dyra klänningar eller smoking till killarna och även frisörbesök för att få rätt stuk på håret till kvällen.
 
Sv: Studenten - vad gör man idag?

Kolla in skolans respektive hemsida. Där har de ofta program för studentdagen, när allt sker.

Att hämtas i fordon är inte löjligt, snarare ett minne för livet!

Och blommor och skylt funkar än idag!
 
Sv: Studenten - vad gör man idag?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1071244,00.html

Där kanske du kan få några tips.
Min student var lite annorlunda, gick lantbruksskola. Då hade vi avslutning i aulan, o sen gick vi ut o mötte föräldrarna som stod med plakat och blommor utanför. Fick lite blomster runt halsen o drack lite skumpa, o sen for alla hem. Ett par blev hämtade med fina bilar, men de flesta åkte hem i vanliga bilar. Sen möttes vi på stadshotellet på kvällen o festade. Vi gick i skolan i en annan stad, och bodde på internat, så alla var ju tvungna att få hem grejerna som vi haft i rummen. Så gör man ju normalt inte om man inte bor på skolan :angel:

Men skumpa, blommor och plakat kommer aldrig försvinna. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 320
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 811
Senast: Hedinn
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
28 911
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp