Stort sår på hasen!

Quitespirit

Trådstartare
Min häst har haft lite skav på hasen hela vintern, men har inte varit så stort utan bara liten kal fläck. Men nu när han går ute på bete så har det blivit jätte stort och blodigt, jag tvättar och lägger salva varje dag men det blir inte bättre.
Vad ska jag göra? Han skaver upp varje gång han rullar sig :(

Sv: Stort sår på hasen!

Min häst har haft lite skav på hasen hela vintern, men har inte varit så stort utan bara liten kal fläck. Men nu när han går ute på bete så har det blivit jätte stort och blodigt, jag tvättar och lägger salva varje dag men det blir inte bättre.
Vad ska jag göra? Han skaver upp varje gång han rullar sig :(
Jag köpte hasskydd til min kille jag hade förut som hade sår på hasen

Vad ska ha man ha för hasskydd som sitter bra
och kan han ha de på sig hela tiden nu när
han går ute?

Vi har samma problem på våran farbror! Såren är dock små,men dom läker ju aldrig,kan dom vara som en halv lillfingernagel kanske på bägge sidor? Han är även lite gallig bak vid bägge hasorna.

Vi har tjock bädd år han inne så han kan omöjligt få skav av golvet,tror vi kommit in i en ond cirkel bara att det blir tjocka skorvar som sen spricker/lossnar så det blir nya sår,sen börjar det om.

Har funderat på hasskydd,men frågan är om man kan ha på det dygnet runt?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fiorano
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: sweep
·
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: inaa
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka