Stormköket

Folri

Trådstartare
Ska ni ge bort ett sånt i julklapp? Eller ni kanske får ett i julklapp. Ska ni då ut i naturen och koka korv
 
Jag får gärna ett stormkök i julklapp! Vill börja spendera mer tid ute i naturen (varför gör jag inte det när jag älskar att vara utomhus?!) så ett stormkök skulle vara trevligt för att slippa starta en stor eld :)
 
Vi kör inte med julklappar. Men fick en annan typ av friluftskök i födelsedagspresent ett år.
Men kokt korv låter rätt äckligt..
 
Nej, både jag och de i min omgivning som skulle uppskatta det har ett. Ska man fortsätta uppmuntra till konsumtion ligger väl valet i tiden dock.
 
Det finns alltid någon som har behov av ett nytt stormkök. Nu när allt fler är ute i naturen så kan man ju förbättra upplevelsen genom att dessutom laga sin mat ute. Inget är så gott som mat som lagats ute. För min egen del har jag blandade utekök så att jag klarar mig. Men å andra sidan så skulle jag kunna köpa ett ultralätt kök om jag hittar ett som verkar bra.
 
Gav bort ett till brorsonen förra året faktiskt, ett litet bättre, i studentpresent. Själv har jag bra grejor, använde senast i fredags kväll på utesovning.
 
Äger tre. Praktiskt om strömmen går. Så en kan koka kaffe. Och laga mat om det behövs. Antalet beror på att maken hade två, ett stort och ett litet och jag hade ett då vi vandrat en del.
 
Jag har inget behov av ett stormkök så blir nog lite besviken om jag får ett. Har på sin höjd med mig dricka och någon frukt ut. Att sitta och äta mackor, korv osv ute är inget för mig. Över lag hatar jag att öht äta utomhus.
 
Jag tycker att det är ett märkligt val av "årets julklapp". Jag ser det nog mer som att det kan bli något som folk får eller ger bort just för att det är årets julklapp och sen blir det bara stående i ett hörn hos någon som inte använder det.
Jag är rätt säker på att det finns minst ett stormkök här någonstans, förmodligen fler än ett. Jag har dock inte använt nåt sånt på väldigt många år, kanske främst för att min fysik inte fixar några längre promenader i naturen.
 
Jag har ett, det är nog närmre 40 år gammalt, någon korv har jag dock inte tillagat på det. Det funkar säkert bra fortfarande..
 
Jag får gärna ett stormkök i julklapp! Har faktiskt inget trots att jag ofta är ute. Vid alla mina vandringar som varit så långa att det behövts så har jag haft sällskap av någon som haft ett eget. Nästa sommar ska jag dock troligen ut på längre äventyr själv. Med lite tur kan jag låna ett då, annars blir det köp av ett eget.
 
Jag kan befinna mig i naturen men äter och sover inomhus tack. Så nej, inget stormkök här :D

Samma här. Ska jag vara ute så länge att jag behöver mat så tar jag med mig en matsäck som inte behöver tillagas.

Känns som en väldigt märklig årets julklapp tycker jag!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
769
Senast: Flixon
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
568
Mat Jag tycker det är knepigt när det står någonstans att man ska förvälla något i säg en minut. Vattnet slutar ju koka när man lägger ner...
2
Svar
21
· Visningar
1 109
Senast: MiaMia
·
Trädgård & Växter Tänkte vi kunde dela med oss om hur vi använder och förvarar det vi odlar efterhand som vi sködar det. Även sånt som vi plockar ute i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 610
Senast: Diamonian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp