Stora Sthlm/Hund 2008

Sv: Stora Sthlm/Hund 2008

Nej, det brukar inte vara så svårt!
Bor i Stureby. Lilla vovven som behöver hjälp med att bli visad bor i tumba. Det är väl inte så långt från dig?

Fiffis syster?

Nej, jag kämpar på med hennes päls. Äntligen har det börjat gå att rycka den. Den har verkligen suttit hårt och bara blivit längre och längre. Men snart är hon klar. Så vi får se om hon hinner bli klar till Göteborg, men kanske är på håret...eller pälsen ;)

:rofl:Haha
Jag bojkottar Göteborg... Har du sett anmälningsavgiften dit? :eek: Hoppas inte alla utställningar ska kosta så mycket nästa år...

Jag ska ställa min tik, och funderar på att anmäla hanen också. Dock så brukar inte den domaren ta fram min hanes typ så himla ofta, men det kan ju vara kul träning ändå :)

Hanen går i Öppen och tiken går i Junior, precis på gränsen innan hon blir 15 mån.

:rofl:Haha
Jag bojkottar Göteborg... Har du sett anmälningsavgiften dit? :eek: Hoppas inte alla utställningar ska kosta så mycket nästa år...

Kollade nu. Herrejösses :eek:
Ja då får man ju verkligen tänka till 2 ggr.
Blir alla så dyra nästa år, hoppas jag massor bojkottar att åka på utställning.

Nu har jag anmält Hannibal, så jag kommer visa cotte i juniorklass på söndagen.

Jag och hunden är anmälda till HU:s agilitytävingar på lördagen, men står självklart bänkade på internattionella agilityn på söndagen också ;)
Kul att det är många som ska dit, och lycka till!!

Min dumvalp är en månad för ung och tiken är det ingen idé att ställa av lite blandade anledningar. Så tyvärr blir det inget för min del... Nästa år däremot :D

Jag håller tummar för att det går bra för alla bukemedlemmar när ni ställer i år :laugh:

Jag ska ställa mitt nytillskott som anländer snart :love:

Mirre är parad och jag håller tummarna att hon är dräktig och Cassandra får stå över denna utställningen.

Jag ska inte ställa. Narmo är redan SUCH och chans på att bli årets hane har vi inte eftersom vi inte har ställt på hela året :D

MEN, jag har anmält mig till rasmontern för Lapphund så där ska vi stå och vara snygga några timmar. :banana:

Jag kanske ska va med med min BC kille på hundungdoms agilityn ;)

Är lite sugen på att åka dit men päronen tycker det räcker med en Stockholmsresa per år :angel: Var ju dit på WDS och det är ju 120 mil att åka... F.ö. så är min hund inte i utställningsskick så det får kanske bli nästa år, men kul hade det varit!

Jag kommer förmodligen inte att ställa mina ändå nu, för jag ska nog åka på långsemester utomlands istället :) Lite tråkigt att det krockar, men tiken är ung och hinner visas upp nästa år istället och hanen har mycket inbokat då han också.

Ja men vad är stockholm mot Dominikanska republiken, Och tänk att nästa år får mina vara med ! Då har vi sex hundar att ställa , Snacka om resväg för mig !! Spanien -sverige

Tesora

Jag funderar på om jag bara ska ställa en eller båda där, domaren är lovely för min hane som är av engelsk typ (vilket domaren gillar) men min tik är av australiensisk typ så jag funderar om jag ska ställa henne..

Isf. blir det

Ådi, unghund
Kaxa, öppenklass

uppfödaren ska dit också och hun tyckte jag skulle dit med Ådi. så han blir det iaf =)

*kl*

Ska anmäla Kaiser, trots att dagens prestation i Köping inte var så lysande. Han har gått riktigt fint nu två inoffer av fyra, så det är väl 50/50 att det går bra i Stockholm :p Dock är det ju ruskigt mycket mer konkurrens där än vad vi mött nu på höstkanten.

Någon som kan ge oss en kurs i hur man står kvar på samma ställe och koncentrerar sig på matte? Och i hur man struntar i att det luktar (löp)tik och annat gottigt på golvet när man ska gå? :p

Dvärgpinscher, öppen klass.

*lånar*
Ska förmodligen stå med min fröken i montern ett tag. Hon är inte en vacker utställningsindivid som har chans på nåt cert, så där spar jag gärna pengar.
Hade hoppats på att kunna tävla freestyle med henne, men det verkar bara vara såna som redan är kvalade som får tävla...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 050
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 679
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Här kan vi väl lägga in hur det gått för våra hundar under utställningen eller något annat under helgen. :laugh: Leia - ck chkk 4...
Svar
16
· Visningar
1 381
Senast: Luxus
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka