Stora Sthlm/Hund 2008

falukorw

Trådstartare
Så, nu börjar det dra ihop sig. Inte så lång kvar tills anmälningstiden går ut (3:e november). Vad har ni för hundar med i år? Vilka klasser går de i?

Jag storsatsar i år.
Leia i championklass
Jerry i juniorklass
Mira i juniorklass

Dessutom kommer minst 3 till av valparna att ställas ut. Det betyder att jag får en uppfödargrupp och att Leia får en avelsgrupp :banana: Ska bli så spännande att höra vad domaren tycker om mina första valpar. Och så har jag så otrolligt bra valpköpare som vill ställa ut dem, jätte kul!
Rasen är dvärgschnauzer p&s!

Sv: Stora Sthlm/Hund 2008

Åh vad roligt för dig!:laugh:

Själv funderar jag på om jag ska anmäla min unghund eller ej.
Jag tycker att utställning är så roligt men min hund kommer knappast vara en favorit bland Scäfrarna.:angel:

Jag funderar och funderar och det lutar åt att jag kommer att anmäla min pälsboll.

Jag funderar på att ställa Maggan, men vet inte om det blir för mycket, vi har ju bara varit på en utställning hon och jag.

Jag kommer anmäla min cotte i juniorklass, dock tappar han sin valppäls nu och förhoppningsvis ser han inte helt eländig ut när det är dags.

Jag tänkte fara men självklart krockar det med en annan resa så tyvärr blir det ingenting för mig det här året. :( Och hade vi hunnit få godkänt jaktprov till då hade min hund fått följa med men nu blir det tyvärr inget. Tråkigt för det är absolut den roligaste utställning jag har varit på... (Missade WDS)

Funderar på att åka med min tik en american akita, isf blir det i juniorklassen. (Lördag) Uppfödarna ville väldigt gärna att jag skulle ställa henne men jag vet inte riktigt. Det är långt att åka och så har jag ingen som följer med så då får jag åka själv så jag vet inte.
Dessutom hade tydligen samma dommare diskvalifiserat massor av hundar på Åland för han ansåg dom för små, min tik ligger precis på gränsen, hon är 61-62 och de ska vara över 60 så iofs borde det ju inte vara ngt problem.

Klart du ska ställa ut!
Och ska du inte det kan du få hjälpa mig att visa en juniorhane :idea:

Tycker faktiskt inte att de ät stökigare på Stora Sthlm än andra inomhusutställningar. Har en junior som debuterar där i december! Tror säkert det ska gå bra, om inte annat så är det roligt att titta på allt runt omkring!

Vi ska ställa ut. :bump:
Nu har hon börjat gått upp i vikt:laugh: och ser riktigt fin ut.
Ingen ska säga att hon är tunn längre.
Vi ställer på söndag (welsh springer) i unghundsklass.
Längtar, ska bli så kul, jag har ju inte ställt något sen i somras.

Nila o jag ska dit. Ställer på lördagen i unghundsklass. Hoppas på ännu ett cert o att det kommer många dsg.
Vi åker med svägerskan o hennes familj som ska debutera med sin weimaraner på 9 mån. Hoppas det går bra för henne :love:

Klart du ska ställa ut!
Och ska du inte det kan du få hjälpa mig att visa en juniorhane :idea:

Ja, jag ska fundera lite på det om jag ska anmäla honom eller ej, om jag gör det så kommer jag ordna en handler åt honom, då han går mkt bättre med ngn annan än mig.
Vilken dag ställs din ras ut? Jag ställer gärna upp som handler åt din junior om jag kan!:bump:;)

På lördagen går vi. Det är lite problematiskt när ägarna vill att hunden ska vara med men inte vill visa själv. Hur som heslt så är det en fin hane som du kan få låna :laugh: Hoppas du kan!

Ja men då är det klart att jag kan!
Mina raser visas ändå på söndag, och jag har planerat att vara där båda dagarna.:D

Jätte bra! Tror matte och husse blir väldigt tacksamma. Ev blir det till att visa honom i avels och uppfödargrupp också om du orkar stanna så länge. Vet ju inte ännu vilka av hundarna jag ska ha med...
Har du visat dvärgschnauzer förut? Kanske vill du öva innan. Vi bor ju inte så långt från varandra...

Vad skoj!:laugh:
Jag brukar vara där från morgon till kväll jag:angel::o Så visst stannar jag längre.

Nej har inte visat dvärgschnauzer förr, men lär nog inte vara ngt större problem att lära mig.
Kan absolut komma och träna lite innan, vart bor du?:)

Kommer inte ställa på stora sthlm i år då domaren för min ras inte är klok nånstans! Dryg och otrevlig är han och hårdhänt och osympatisk med hundarna. Dessutom gillar han stora, tunga mastiffliknande exemplar av rasen och min är allt annat än det så nej, i år står vi över.

2 hundar ska jag ha med.
Siberian husky
en i Öppen klass och en Junior.

Jag har anmält mig :eek:
Kommer att bli min första officiella utställning, har ställt på 3 st inofficiella tidigare.
Kommer att ställa australian shepherd på söndagen i junior klass.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 050
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 679
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Här kan vi väl lägga in hur det gått för våra hundar under utställningen eller något annat under helgen. :laugh: Leia - ck chkk 4...
Svar
16
· Visningar
1 381
Senast: Luxus
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka