stofamilj 49

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Anzzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 145

Anzzie

Trådstartare
Undrar om det är någon här som har en (49)-häst.
finns det några kända namn i den familjen. Vad jag har förstått är det en rätt liten familj.
Har en 2-årig dam som kommer ur den familjen!!!

Sv: stofamilj 49

Jag känner inte till några kända namn från modern tid.
På 50-talet fanns tre svårklasshoppare från familjen. Alla tre var e Boheme xx som sammanlagt fick 22 avkommor i svår hoppning och fälttävlan, så det kan ju vara så att hoppanlaget kom från honom.

Sv: stofamilj 49

Jag har ett sto från stofamilj 49!
19 år ung och fortfarande med stor spänstig gång och bra hoppkapacitet,även om hon pga min ryggskada är sparsamt tävlad!
Ingen,inte ens veterinärerna tror att hon är så gammal.Enda tecknen är att hon har blivit lite gråare i huvudet!
En mkt personlig häst med speciellt temperament som jag aldrig säljer.
Mkt bra gångarter och ännu bättre hoppkapacitet,men framför allt FRISK.En sårskada samt en hovböld är allt hon har haft (peppar,peppar......)
Caprioler och bocksprång hör till den dagliga träning,numera mest i hagen,men luftsprång i galoppen vid ridning är vanligt!:bump:
Men mot barn och nybörjare är hon en ängel!

Liknande trådar

• Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 872
Senast: Hedinn
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
923
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 695
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 145
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka