Störst chans

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Havremoppen

När är chansen störst/risken störst att man blir gravid om mensen kommer varje månad runt månadsskiftet? Blir inte klok på informationen på sidorna jag hittar :(
 
Sv: Störst chans

Oftast har man ägglossning två veckor innan mens (finns individuella skillnader). Har man en 28 dagars menscykel blir man lättast gravid 14 dagar efter (och 14 dagar före) mens, och de dagar runt ägglossningen, eftersom ägget stannar i din kropp några dar innan det stöts ut, och spermier kan överleva några dar innuti dig....

Vill du inte bli gravid; skydda dig alltid, det finns inga säkra perioder!
Vill du bli gravid; Ha sex så ofta ni kan/vill, och särskillt runt ägglossning!
 
Sv: Störst chans

Dvs ca 14 dagar från första mensdagen? :)
 
Sv: Störst chans

Jag har en cykel på 24 dagar och min ägglossning inträffar oftast runt dag 9-10. Då räknar man från mensens första dag.
Märker av det på rikliga flytningar, som även är segt slemmiga :crazy: , dessutom använder jag en Persona dator som preventiv medel och den visar klart när det är ägglossning på g, samt att jag provat med Äl stickor och det stämmer.
 
Sv: Störst chans

Havremoppen skrev:
Dvs ca 14 dagar från första mensdagen? :)

Ja, oftast, men det är ju individuellt. Skolexemplet är att man har ägglossning 14 dagar FÖRE mens, sen kan man ha lite olika mellan mensen och nästa ägglossning. Men man kan också märka det på slemmiga och genomskinliga flytningar.
 
Sv: Störst chans

så slemmiga flytningar = ägglossning? = störst chans att bli gravid? *virrig*
 
Sv: Störst chans

Okej då får man hålla utkik efter kladd :p men tycker typ aldrig mig märka av sådant :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 121
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
900
Övr. Katt En äldre kattdam har flyttat in hos mig. Hon är minst 20. En mycket liten och späd dam, som innan bott med två andra katter. De var...
2
Svar
26
· Visningar
2 090
Senast: Nahar
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
554
Senast: Lovisa.E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp