Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var osannolikt låga krav! Det normala är ju att bildiskussioner här handlar om att hitta en bil som får dra minst två ton utan att flämta, rymmer en handfull barnstolar plus en sadel eller två, helst fyrkjulsdriven, är smidig och lättparkerad, kostar nästan inget i skatt och försäkring, har minst 200 hk, är oerhört trafiksäker, och drar max 0,4 liter/mil. 🤓

Mer on-topic; om jag var du skulle jag titta på Toyota (Auris, Yaris m fl), Hyundai eller Kia. Själlöst och snudd på tråkigt men ekonomiskt och driftsäkert.
Det stora problemet är att jag äääälskar min Land Rover men det är så mycket fel med den så det är liksom snart ingen som vill eller kan laga den
Elfel i kubik tex plus bromsar plus att den behöver nya däck
Lär inte gå igenom besiktningen
Men jag behöver verkligen ingen Land Rover längre kör ju aldrig hästsläp har till och med sålt det
Men en något högre bil är ett krav till så tja Kia sportage har jag sett en del begagnade i närheten

Däremot så vill jag ju inte byta bil alls helst det är därför det är störigt ;)
 
Dessa studenresor(läs supresor) va är det för påfund? Eleverna får inte ledigt för resa med familj men en supresa går fint.. :banghead:

Men de får väl nödvändigtvis inte ledigt för de resorna? I och för sig kan jag tänka mig att det är betydligt lättare att få ledigt i slutet av terminen efter att betygen är satta än mitt i terminen när föräldrar oftast vill få ledigt för att resa, men annars så sjukanmäler de sig eller uteblir helt enkelt (skolkar) vad jag läst. Dvs, det gör som de vill oavsett vad skolan säger, precis som den där familjen som fick böter när de tog ungarna ur skolan i två månader för att bo utomlands ett tag.
 
Men de får väl nödvändigtvis inte ledigt för de resorna? I och för sig kan jag tänka mig att det är betydligt lättare att få ledigt i slutet av terminen efter att betygen är satta än mitt i terminen när föräldrar oftast vill få ledigt för att resa, men annars så sjukanmäler de sig eller uteblir helt enkelt (skolkar) vad jag läst. Dvs, det gör som de vill oavsett vad skolan säger, precis som den där familjen som fick böter när de tog ungarna ur skolan i två månader för att bo utomlands ett tag.
Det är väl själva påfundet med supresor jag inte fattar. Å stör mig på mest
 
Det var osannolikt låga krav! Det normala är ju att bildiskussioner här handlar om att hitta en bil som får dra minst två ton utan att flämta, rymmer en handfull barnstolar plus en sadel eller två, helst fyrkjulsdriven, är smidig och lättparkerad, kostar nästan inget i skatt och försäkring, har minst 200 hk, är oerhört trafiksäker, och drar max 0,4 liter/mil. 🤓

Mer on-topic; om jag var du skulle jag titta på Toyota (Auris, Yaris m fl), Hyundai eller Kia. Själlöst och snudd på tråkigt men ekonomiskt och driftsäkert.
Du glömde hundburen för dom 2 stora hundarna :D
 
Det stora problemet är att jag äääälskar min Land Rover men det är så mycket fel med den så det är liksom snart ingen som vill eller kan laga den
Elfel i kubik tex plus bromsar plus att den behöver nya däck
Lär inte gå igenom besiktningen
Men jag behöver verkligen ingen Land Rover längre kör ju aldrig hästsläp har till och med sålt det
Men en något högre bil är ett krav till så tja Kia sportage har jag sett en del begagnade i närheten

Däremot så vill jag ju inte byta bil alls helst det är därför det är störigt ;)
Om du vill ha en bil helt utan lull-lull ska du nog inte köpa en Kia.
Min Rio har det mesta. Det blinkar, piper och har sig hela tiden :D
 
Näääje :arghh:
Har den bra stereo så man kan överrösta det :confused:
:p
1000006771.jpg
 
Pratet om "spara pengar, gå ur Svenska kyrkan" för att i nästa sekund "åh, saknar du pengar? kontakta Svenska kyrkan". Säkert inte samma personer, men ändå... Ingen vill betala kyrkoskatten, men ändå ska kyrkan alltid vara där i vått och torrt och ställa upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 790
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 264
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 909
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 717
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp